Dietetyk Centrum Medycznego VIMED Lidia Trawińska w programie TVP2 „Pytanie na śniadanie” opowiada o efektach naturalnej Terapii Fenotypowej stosowanej przez gwiazdy telewizyjne i osoby publiczne.
Read more »Dietetyk CM VIMED Ewa Chojnowska komentuje wyniki raportu Europejskiej Rady Informacji o Żywności, wg którego to Polacy spożywają największe ilości warzyw i owoców pośród 19 europejskich państw. Zwraca uwagę na fakt rosnącej tendencji do spożywania posiłków poza domem, co powoduje że posiłki te są mniej wartościowe.
Read more »Na całym świecie zwraca się coraz większą uwagę na jakość pracy i efektywność pracowników. Wiadomo, że są one uzależnione od zdrowia, samopoczucia i zaangażowania zatrudnionego. Choroba i spowodowana nią obniżona wydajność pracownika wiążą się z utratą produktywności firmy i zmniejszeniem jej rentowności.
Read more »Według najnowszych badań naukowych, stosowanie diety śródziemnomorskiej w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną, może pomóc w poprawie objawów bezdechu sennego.
Read more »Nowe badania sugerują, że osoby z niewydolnością serca, które nie spożywają wystarczających ilości produktów bogatych w witaminę C prawie dwukrotnie częściej trafiają do szpitala niż osoby z niewydolnością serca, które spożywają odpowiednie ilości tej witaminy.
Read more »Naukowcy są zaniepokojeni gwałtownym wzrostem ilości chorób na poziomie zaburzeń poznawczych. Liczba zgonów z powodu choroby Alzheimera wzrosła o 46%. Według statystyk co 72 sekundy u kogoś rozwija się ta choroba. Jeżeli planujemy żyć do ok. 80 roku życia, to ryzyko zaburzeń poznawczych sięga ponad 50%!
Read more »Według badań opublikowanych w czasopiśmie Journal of the American Medical Association, picie trzech do sześciu porcji napojów alkoholowych tygodniowo, wiąże się ze wzrostem ryzyka zachorowania na raka piersi. Związek ten zaobserwowano niezależnie od wieku badanych.
Read more »Najnowsze badania pokazują, że jedzenie znajdująca się w puszkach jest źródłem niebezpiecznego związku – bisfenolu A. Bisfenol A to organiczny związek chemiczny z grupy fenoli. Stosowany w przemyśle od 1957 rok, używany jest do produkcji tworzyw sztucznych, żywic epoksydowych, a także jako dodatek do metalowych puszek na żywność i napoje.
Read more »Fitozwiązki – to substancje obecne w kolorowych owocach i warzywach. Zostały one sklasyfikowane do wielu grup związków chemicznych. Naukowcy odkryli ich około 30 tysięcy. Nazwa “fitozwiązki” pochodzi od greckiego słowa „fito” – roślina. Jak potwierdzają liczne badania, fitozwiązki są niezbędne w diecie każdego człowieka, szczególnie w dobie ogromnego zanieczyszczenie naszego środowiska i coraz bardziej przetworzonej żywności.
Read more »Korzyści zdrowotne płynące z diety bogatej w warzywa i owoce są większe niż ryzyko narażenia na pestycydy w nich zawarte. Jedzenie tradycyjnie uprawianych i nawożonych owoców i warzyw jest o wiele lepsze dla naszego zdrowia niż całkowite unikanie tych produktów. Poniższe listy pomogą ci określić, które owoce i warzywa mają najwięcej pozostałości pestycydów i dlatego jest niezwykle istotne, żeby kupować je w sklepach, które sprzedają żywność organiczną, z kontrolowanych upraw.
Read more »
