6 porad na zachowanie pięknej skóry | VIMED

6 porad na zachowanie pięknej skóry

[dropcap3]Z[/dropcap3] wiekiem w naszym ciele zmniejsza się poziom elastyny i kolagenu, które nadają skórze gładkość, elastyczność i sprężystość. Ponadto, skóra staje się cieńsza, delikatniejsza i przejrzysta, a zmarszczki stają się bardziej widoczne. Długie przebywanie na słońcu, nieprawidłowy styl życia, wysoki poziom stresu, zanieczyszczenie powietrza czy toksyny negatywnie wpływają na stan naszej skóry. Mimo, że nie jesteśmy w stanie w pełni zatrzymać procesu starzenia, możemy pomóc naszej skórze ładnie wyglądać wraz z upływem lat. Poniżej przedstawiamy 6 sposobów, dzięki którym Twoja skóra może zyskać naturalny blask i zdrowy koloryt.
[clearboth]

1. Nie pal

Jeśli palisz znacznie przyśpieszasz proces starzenia się skóry, nie mówiąc już o zwiększonym ryzyku raka. Nikotyna zawarta w papierosach powoduje marszczenie się skóry, ponieważ zwęża naczynia krwionośne i utrudnia przepływ krwi. To pozbawia skórę wszystkich niezbędnych składników odżywczych i tlenu, których tak bardzo potrzebuje. Co więcej ponad 4000 substancji smolistych uszkadzając niezwykle ważny kolagen i elastynę, przyczynia się do przedwczesnych zmarszczek i zwiotczenia skóry.
[clearboth]

2. Selen

Selen jako silny antyoksydant sprzyja utrzymaniu naszej skóry w odpowiedniej kondycji. Chroni błony komórkowe przed uszkodzeniem spowodowanym przez wolne rodniki, działa antyzapalnie, sprawia, że skóra staje się elastyczna i sprężysta. Według raportu opublikowanego w czasopiśmie „Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention” selen przyczynia się także do zmniejszenia ryzyka wystąpienia raka skóry o 60%. Żywieniowym źródłem selenu są: brązowy ryż, kiełki pszenicy, tuńczyk, łosoś, jaja, a także orzechy brazylijskie.
[clearboth]

3. Witaminy A, C i E

Witaminy A, C i E to składniki, które są niezbędne dla posiadania zdrowej skóry. Witamina C zmniejsza liczbę wolnych rodników, a w połączeniu z witaminą E chroni przed uszkodzeniom wywołanym przez promienie UV. Pokarmy bogate w witaminę C to cytrusy, papryka, jagody, pietruszka, kapusta i jarmuż. Antyoksydacyjna witamina E zmniejsza powstawanie zmarszczek i łagodzi podrażnioną, suchą i szorstką skórę. Znajdziemy ją w zarodkach pszennych, migdałach, olejach (m.in. sojowym, z orzechów włoskich) szafranie, słoneczniku, w zielonych warzywach liściastych i awokado.
[clearboth]
Co ciekawe witamina E i witamina A działają synergistycznie, czyli ich działanie wspólne jest większe niż każdego z nich z osobna. Ponadto ze względu na fakt, że witamina A sprzyja regeneracji naskórka, jest często stosowana w leczeniu chorób skóry, w tym trądziku. Marchew, słodkie ziemniaki, kapusta, morele, szpinak to tylko niektóre źródła tej witaminy.
[clearboth]

4. Woda!

Woda mineralna spożywana wraz z sokiem z cytryny sprzyja prawidłowemu nawodnieniu skóry, a także dodatkowo ją oczyszcza. Napój ten pomaga w pozbyciu się toksyn, odświeża, regeneruje oraz sprawia, że skóra wygląda promiennie i zdrowo. Codziennie rano, na czczo, do szklanki wody dodaj sok wyciśnięty z połówki cytryny i od razu wypij.
[clearboth]

5. Omega 3

Kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6 tworząc płaszcz hydrolipidowy skóry, chronią ją przed nadmierną utratą wody. Ponadto wpływają na proces powstawania kolagenu, regenerują naskórek oraz zmniejszają ryzyko powstania stanów zapalnych. Kwasy omega 3 i omega 6 znajdują się w tłustych rybach morskich (śledź, tuńczyk, łosoś, makrela), a także w siemieniu lnianym i orzechach.
[clearboth]

6. Cynk

Cynk jest pierwiastkiem piękna, ponieważ pełni ogromną rolę w zachowaniu zdrowiej i pełnej blasku skóry. Opóźnia procesy starzenia się skóry, poprawia jej koloryt i wygląd, przywraca odpowiednie pH, przyśpiesza gojenie się ran, reguluje produkcję łoju wewnątrz skóry. Bierze także udział w metabolizmie witaminy A, nasilając jej pozytywne działanie na skórę i włosy. Cynk znajduje się w wielu produktach spożywczych, dlatego też urozmaicona dieta jest najlepszym sposobem na pokrycie zapotrzebowania na ten pierwiastek.
[clearboth]
Dobrym źródłem cynku w diecie są m.in. owoce morza, orzechy brazylijskie, kiełki i zarodki pszenne, drób, produkty zbożowe z pełnego przemiału, orzechy włoskie oraz ziemne, nasiona roślin strączkowych.