12 powodów, dla których warto jeść mango

Mango zalicza się do najbardziej popularnych, najsmaczniejszych i najzdrowszych owoców na świecie. Stanowi źródło witamin i składników mineralnych, szczególnie tych o właściwościach przeciwutleniających, dlatego też nazywane jest „owocem młodości”. Zawiera związki aktywnie biologicznie, które łagodzą stany zapalne i zapobiegają przed rozwojem nowotworów oraz cechuje się dużą zawartością beta-karotenu, związku chroniącego skórę przed działaniem promieni UV. Ze względu na właściwości odżywcze polecane jest szczególnie dla osób osłabionych oraz rekonwalescentów.

Dowiedz się czy mango może Tobie szkodzić!


KORZYŚCI ZDROWOTNE

Ten soczysty i aromatyczny owoc posiada wiele właściwości zdrowotnych:

  1. jest bogatym źródłem witaminy C i witamin z grupy B, które wzmacniają system nerwowy i odpornościowy
  2. zawiera witaminę A i E, które korzystnie wpływają na kondycję skóry i zdrowie oczu
  3. obecne w dojrzałych owocach mango enzymy wspomagają trawienie białek
  4. jest bogaty w miedź, potas i magnez (wysoka zawartość potasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi)
  5. dzięki dużej zawartości witaminy C, mango ułatwia przyswajanie żelaza pochodzącego z produktów roślinnych
  6. spowalnia wzrost komórek nowotworowych (szczególnie raka piersi i okrężnicy)
  7. jest źródłem błonnika pokarmowego (który obniża poziom cholesterolu we krwi)
  8. kwiaty mango są stosowane w leczeniu biegunki i zakażeń dróg moczowych
  9. peeling z mango ma wysokie właściwości przeciwzapalne
  10. kora mangowca działa przeciwbólowo w przypadku reumatyzmu
  11. pulpa z surowego owocu posiada właściwości chłodzące, stosowany jest w przypadku przegrzania organizmu
  12. masło z pestek mango pełni funkcję naturalnego filtra przeciwsłonecznego, opóźnia procesy starzenia się skóry

PRZECHOWYWANIE I SPOŻYWANIE

Owoce mango należy przechowywać w chłodnym i suchym miejscu. W lodówce może być pozostawione nawet przez 8-10 dni. W postaci pulpy może być przechowywany przez cały rok.

Mango może być stosowane w różnych formach zarówno na surowo, jak i po przetworzeniu. Owoc ten można jeść dojrzały w całości lub w postaci galaretek, budyniu i innych deserów. Z mango robi się także soki, koktajle oraz konfitury. W Indiach, Malezji i Tajlandii owoc dodawany jest do curry, mieszanek warzywnych oraz sałatek.

Należy również pamiętać, że mango, tak jak i większość owoców egzotycznych, bogate jest w cukry proste, dlatego też diabetycy powinni go spożywać w umiarkowanych ilościach.