6 powodów, dla których warto jeść fasolę | VIMED

6 powodów, dla których warto jeść fasolę

Jesień to doskonały czas na wprowadzenie do swojego codziennego jadłospisu fasoli. To właśnie w tym okresie zawiera ona najwięcej składników odżywczych, jest niezwykle smaczna i pożywna.
Choć istnieje około 20 odmian fasoli, każda jedna z nich jest warta uwagi. Oto dlaczego:

[dropcap2 color=”green”]P[/dropcap2]oprawia sprawność umysłu
Fasola zawiera lecytynę – związek, który poprawia pamięć i koncentrację, a także przyśpiesza procesy myślowe. Badania wykazały, że osoby, które spożywają fasolę, dostarczają organizmowi znacznych ilości pierwiastków tj. magnez i kwas foliowy. Oba te związki są niezbędne w prawidłowej pracy mózgu.

[dropcap2 color=”green”]C[/dropcap2]hroni serce
Błonnik rozpuszczalny zawarty w fasoli może pomóc redukować poziom całkowitego cholesterolu i „złego” cholesterolu LDL nawet o 25%. Ponadto, redukuje stan zapalny i obniża ciśnienie krwi. Ma to duże znaczenie w przeciwdziałaniu chorobom układu sercowo-naczyniowego.

[dropcap2 color=”green”]R[/dropcap2]edukuje zespół napięcia przedmiesiączkowego
Fasola jest bardzo dobrym źródłem manganu. Przeprowadzono badanie, wykazujące, iż kobiety, w których diecie była wysoka podaż manganu, rzadziej skarżyły się na skurcze i huśtawki nastrojów niż te, u których podaż tego składnika mineralnego była niższa.

[dropcap2 color=”green”]D[/dropcap2]ba o stawy
Dodając garść zielonej lub żółtej fasolki do swojej ulubionej sałatki, zrealizujesz 19% dziennego zapotrzebowania na witaminę K. Niskie poziomy tej witaminy wiążą się często z zapaleniem kości i stawów rąk i kolan. Jej prawidłowa podaż odpowiada również za układ krzepnięcia krwi.

[dropcap2 color=”green”]O[/dropcap2]bniża ryzyko raka
Zielona fasolka zawiera mnóstwo antyoksydantów, w tym flawonoidów (np. kwercetyna). Badania nad rakiem piersi i jelita przeprowadzone w Australii wykazały pozytywny wpływ tych składników na obniżanie ryzyka rozwoju nowotworu.

[dropcap2 color=”green”]P[/dropcap2]oprawia gęstość kości
Zielona fasola zawiera krzem – pierwiastek, który korzystnie wpływa na gęstość mineralną kości u kobiet, szczególnie w okresie przedmenopauzalnym. W dodatku wykazano, że krzem z zielonej fasolki jest lepiej przyswajalny niż z innych warzyw, gdyż występuje w najkorzystniejszej dla budowy kości formie.