Zamiast małej czarnej… | VIMED

Zamiast małej czarnej…

Pochodząca najprawdopodobniej z Chin herbata od wieków ceniona jest za swoje właściwości smakowe i lecznicze. Choć w Europie największą popularnością cieszy się herbata czarna, warto sięgnąć też po inne rodzaje tego smacznego naparu. Istnieje szeroki wybór herbat, a co za tym idzie, szeroka gama smaków i korzyści zdrowotnych. Dowiedz się, jak dzięki filiżance odpowiedniego rodzaju herbaty możesz usprawnić pracę swojego organizmu.

ZIELONA HERBATA – dla zdrowia

Herbata zielona, która w przeciwieństwie do herbaty czarnej nie ulega procesowi fermentacji, zawiera znaczne ilości polifenoli, zwanych katechinami, wykazujących działanie przeciwutleniające i wiążące wolne rodniki tlenowe. Dzięki temu chroni ona przed miażdżycą, chorobami nowotworowymi czy cukrzycą. Badania pokazują także, że regularne picie zielonej herbaty może zapobiec procesowi demencji lub znacznie go spowolnić.


Sposób przygotowania:

  • Liście zalać wodą o temperaturze 80⁰C.
  • Czas parzenia 5-7 minut.

YERBA MATE – dla energii

Yerba mate (ostrokrzew peruwiański) jest napojem numer jeden w Ameryce Południowej. Napar z ostrokrzewu – uprawianego głównie w Brazylii, północnej Argentynie i Paragwaju – stymuluje układ nerwowy, działa pobudzająco, wzmacnia ciało i umysł, niwelując tym samym uczucie senności i zmęczenia. Yerba mate polecana jest szczególnie osobom po wzmożonym wysiłku fizycznym lub/i psychicznym.


Sposób przygotowania:

  • Liście zalać wodą o temperaturze 70⁰C.
  • Czas parzenia 5 minut.

BIAŁA HERBATA – dla orzeźwienia

Brak fermentacji i krótka obróbka sprawiają, że biała herbata zachowuje szereg cennych walorów smakowych i zdrowotnych. Zawiera m.in. dwa razy więcej polifenoli niż herbata zielona. Ten srebrzysto-biały napar jest wyjątkowo łagodny i subtelny w smaku. Ciesząca się największym uznaniem wśród koneserów herbata biała działa orzeźwiająco, antystresowo, niweluje napięcia, a także wzmaga koncentrację.


Sposób przygotowania:

  • Liście zalać wodą o temperaturze 70⁰C.
  • Czas parzenia 5-7 minut.

ROOIBOS – dla anemików

Ten łagodny i delikatny napar pochodzi z najdalszego południowo-zachodniego krańca Afryki – z RPA. Zawiera witaminę C, substancje mineralne oraz liczne przeciwutleniacze, dzięki czemu wzmacnia układ odpornościowy, łagodzi reakcje alergiczne oraz działa uspokajająco. W przeciwieństwie do herbaty czarnej ma bardzo niską zawartość garbników, więc nie wpływa ujemnie na przyswajanie żelaza z diety.


Sposób przygotowania:

  • Liście zalać wodą o temperaturze 100⁰C.
  • Czas parzenia 3-5 minut.

HERBATA ZIOŁOWA – na uporczywe dolegliwości

Herbaty ziołowe, a właściwe napary/wywary ziołowe, przygotowuje się z ze świeżych lub suszonych ziół. Ich możliwości lecznicze są ogromne. Herbata z pokrzywy ma właściwości antyhistaminowe i może zapobiec atakom alergii. Mięta ułatwia trawienie i wykazuje działanie przeciwkurczowe. Rumianek i melisa działają uspokajająco, a napar z lipy chroni przed infekcjami.


Sposób przygotowania:

  • Liście zalać wodą o temperaturze 100⁰C.
  • Czas parzenia 5-10 minut.

[success]UWAGA! Aby odnieść jak najwięcej korzyści zdrowotnych z przyrządzonego naparu, przestrzegaj zasad parzenia właściwych dla typu i gatunku herbaty.[/success]