Suplementy-wspomagają, ale nie wyręczają | VIMED

Suplementy-wspomagają, ale nie wyręczają

FB
IN
YT
YT

Kiedy postanawiamy zawalczyć o piękną sylwetkę, powinniśmy zastanowić się, jak najlepiej przeprowadzić cały proces, żeby nie wyrządzić sobie krzywdy, a osiągnąć cel.

Należy przede wszystkim pamiętać, że otyłość spowodowana jest najczęściej dodatnim bilansem energetycznym, czyli nadmierną podażą energii w stosunku do tej wydatkowanej. Chcąc schudnąć, musimy się postarać, aby nasz bilans energetyczny był ujemny, a zatem powinniśmy więcej energii wydatkować, niż spożywać, a do tego droga wiedzie przez odpowiednio zbilansowaną dietę i ćwiczenia. Możemy też wspomóc się dodatkowo substancjami, które przyspieszą cały proces i sprawią, że zrzucanie nadwagi nie będzie tak trudne.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów suplementów diety, m.in. witaminy i minerały uzupełniające niedobory powstałe przy źle zbilansowanej diecie i wspomagacze odchudzania. Oto niektóre z nich:

1  CLA (Conjugated Linoleic Acid)

Jest to sprzężony kwas linolowy – substancja, której mechanizm działania pozwala kontrolować masę ciała poprzez aktywację lipazy – enzymu powodującego usuwanie tłuszczu z komórek tłuszczowych. CLA hamuje również wchłanianie kwasów tłuszczowych do komórek tłuszczowych, co zapobiega odkładaniu się tłuszczu. Bardzo ważną, unikalną właściwością sprzężonego kwasu linolowego jest tworzenie tkanki mięśniowej z tkanki tłuszczowej, co zapobiega powstawaniu efektu jo-jo, jako że mięśnie są miejscem spalania tłuszczu. Dzięki temu, nawet kiedy powrócimy do dawnych nawyków żywieniowych i znów zaczniemy dostarczać organizmowi więcej energii niż podczas diety, prawdopodobieństwo ponownego utycia będzie już o wiele mniejsze.

2 Chrom

Jeżeli podczas odchudzania nie można oprzeć się słodyczom lub zmagamy się ze stanami hipoglikemii – odczuwamy nagłe osłabienie, spadek energii – może to oznaczać nieprawidłową pracę trzustki, ale również niedobór chromu w organizmie. Chrom jest pierwiastkiem, który sprzyja regulowaniu poziom glukozy we krwi, nie dopuszcza do jej gwałtownych skoków i dzięki temu niweluje napady wilczego głodu. Chrom pomaga też w wykluczeniu z diety cukrów prostych, które bardzo często przyczyniają się do powstania nadwagi.

3 Błonnik

Odgrywa niezwykle ważną rolę w trawieniu i wspomaga pracę przewodu pokarmowego, poprawia perystaltykę jelit i likwiduje wszelkie kłopoty z trawieniem. Błonnik pęcznieje w żołądku, wchłaniając wodę, dzięki czemu pojawia się uczucie sytości. Jeżeli odpowiednio zbilansujemy dietę, możemy już w samym pożywieniu dostarczyć go w ilościach wystarczających do tego, żeby pozbyć się zaparć. Naturalnym, bogatym źródłem błonnika są produkty roślinne: warzywa, owoce i zboża. Odpowiednie dawki błonnika w postaci suplementu także pomagają w odchudzaniu.

4 HCA – kwas hydroksycytrynowy

Ten zawarty w roślinie Garcinia Cambogia składnik blokuje przemianę węglowodanów w tłuszcze i tym samym redukuje przyrost tkanki tłuszczowej. HCA wspomaga również syntezę zapasów glikogenu; powoduje, że do odpowiedniego ośrodka mózgu wysyłany jest sygnał celem stłumienia uczucia głodu, co w rezultacie pomaga zapobiec przybieraniu na wadze. Obecnie, skuteczność HCA jest przedmiotem intensywnych badań naukowych.

5 Karnityna

Przyspiesza spalanie tłuszczów oraz wzmaga wytwarzanie energii w komórkach mięśniowych, potęguje także zdolność organizmu do wysiłku fizycznego dzięki zwiększaniu możliwości pobierania przez niego tlenu. Spełni swoja funkcję tylko wtedy, kiedy intensywnie ćwiczymy.

[framed_box bgColor=”#FFF5E0″]

Uwaga! Za każdym razem, kiedy podejmujemy decyzję o włączeniu do odchudzania substancji mających nam pomóc uzyskać wymarzoną sylwetkę, musimy pamiętać, że nie ma „cudownej pigułki”, która bez naszego udziału sprawi, że pozbędziemy się nadmiaru kilogramów. Środki wspomagające odchudzanie przyspieszają osiągnięcie celu tylko wtedy, kiedy stosuje się je w połączeniu z odpowiednią dietą i aktywnością fizyczną.

[/framed_box]