Jak się opalać -poznaj 5 złotych zasad | VIMED

Jak się opalać -poznaj 5 złotych zasad

Wakacje w pełni i zapewne planujesz spędzić urlop również w pełnym słońcu. Co trzeba zrobić, aby zapobiec przykrym konsekwencjom kąpieli słonecznych? Sprawdź nasze wskazówki, aby wrócić z wakacji bez schodzącej skóry i bąbli.

Wszyscy wiemy, że opalanie się jest szkodliwe, ale nikt sobie nie wyobraża powrotu z urlopu z bladą skórą. Nie wszystkich przekonamy, aby zrezygnowali z nadmiernej ekspozycji na słońce, ale może uda nam się przekonać, aby prawidłowo ją CHRONIĆ:

1  Nie używaj zeszłorocznych filtrów

Bardzo dobrze, że używasz blokerów, ale niestety, co sezon musisz kupić nowy. A to dlatego, że kremy z filtrem pod wpływem ciepła i tlenu, nawet z odpowiednia datą ważności tracą swoje właściwości. Dlatego bez sentymentów, wyrzuć stare tubki z kremem i zainwestuj w nowe.

2  Naucz się poprawnie używać filtrów

Kremów z filtrem należy użyć minimum 20 minut przed wyjściem na słońce, a następnie co 2-3 godziny aplikować kolejną dawkę. Kremy ochronne potrzebują czasu, aby wniknąć w skórę i zacząć działać. Oprócz tego, pamiętaj, aby się smarować kremem za każdym razem po wyjściu z wody.

3  Nie wychodź na słońce między 11 a 15

Między godziną 11 a 15 jest najwięcej plażowiczów, ale również w tych godzinach słońce jest najbardziej szkodliwe i drażniące. Staraj się unikać ekspozycji na słońcu w tym czasie. Jeżeli jednak nie potrafisz się powstrzymać przed wyjściem na plażę, używaj jak najwyższego filtra i koniecznie chroń głowę i oczy – pamiętaj jednak, aby okulary również posiadały odpowiednią ochronę przeciwsłoneczną, w przeciwnym razie, lepiej całkowicie z nich zrezygnować.

4  Nie zapominaj o nawodnieniu i jedz odpowiednio

W czasie upałów bardzo ważne jest, aby na bieżąco uzupełniać płyny. Najlepsza w tym wypadku będzie woda i zielona herbata, która jest naturalnym filtrem przeciwsłonecznym – zawiera masę antyoksydantów. Oprócz samego nawodnienia bardzo ważne jest nawilżenie organizmu od środka, a do tego najlepiej nadają się zdrowe tłuszcze. Jedz dużo ryb, zamiast chipsów wybieraj mieszankę orzechów, a jako przekąski wybieraj sezonowe owoce i warzywa– morele, brzoskwinie, truskawki i młodą marchewkę. Zawierają one beta-karoten, czyli prowitaminę A, która w organizmie przeistacza się w witaminę A, a ta chroni organizm przed starzeniem się, zwalcza wolne rodniki i zapobiega uszkodzeniom skóry.

5  Nie bierz zimnego prysznica

Powoli zaczynasz czuć pieczenie i ból po całym dniu na słońcu? To na pewno poparzenie. Pierwsza rzecz jaką możesz zrobić, i która przyniesie Ci ulgę, to prysznic. Ale pamiętaj, nie może być on lodowaty! Polewając się od razu bardzo zimną wodą możesz doznać szoku termicznego. Woda powinna być letnia – przyniesie Ci ona ulgę bez ryzyka wstrząsu.