Ćwiczysz? Nastaw się pozytywnie! | VIMED

Ćwiczysz? Nastaw się pozytywnie!

FB
IN
YT
YT

Zaczynasz ćwiczyć, ale myślisz o tym jak o karze? To niedobrze. Naukowcy na łamach „Marketing Letters” mówią, że jeżeli masz zamiar ćwiczyć, to musisz nastawić się do tego pozytywnie, inaczej zjesz więcej niż zazwyczaj.

Jeżeli wykonywane ćwiczenie będziesz traktować jako przyjemność lub wypoczynek, wtedy po aktywności fizycznej zjesz mniej kalorii. Natomiast, jeśli aktywność fizyczną potraktujesz jako ciężką pracę zjesz więcej, bo posiłkiem wynagrodzisz sobie trud.

Skąd takie wnioski? Badacze z Cornell Foods and Brand Lab (USA) podzielili uczestników badania na dwie grupy. Jednej grupie powiedziano, że dwukilometrowa przebieżka jaką mają wykonać dookoła jeziora jest w ramach ćwiczeń kondycyjnych, natomiast druga grupa pokonywała tę trasę jako spacer rekreacyjny.

Po skończonym zadaniu uczestnikom podano obiad. Członkowie pierwszej grupy zjedli na deser 35% więcej puddingu czekoladowego niż członkowie drugiej grupy.

Kolejne badanie tylko potwierdziło teorię. Pod obserwację wzięto grupę 46 osób i po spacerze zaoferowano im przekąski. Ta grupa osób, której powiedziano, że spacer jest traktowany jako ćwiczenia zjadły średnio o 206 kalorii więcej w postaci słodkich przekąsek.

[framed_box bgColor=”#FFECFB”]Badania te tłumaczą, dlaczego niektórzy ludzie, którzy ze względów medycznych uprawiają sport nie pozbywają się niechcianej masy ciała. Naukowcy radzą, by w miarę możliwości urozmaicać sobie ćwiczenia – np. biegając, wybierać atrakcyjną trasę albo ćwicząc, słuchać ulubionej muzyki. Dodatkowo warto zacząć nagradzać się za wykonane zadanie. Wystarczy sobie obiecać, że jeśli osiągniemy mały sukces, np. zrobimy serię ćwiczeń pójdziemy do kina albo na zakupy. Wybierz to, co sprawia Ci największą przyjemność .

[/framed_box]