7 powodów, dlaczego nie powinniście rezygnować z jedzenia węglowodanów! | VIMED

7 powodów, dlaczego nie powinniście rezygnować z jedzenia węglowodanów!

Osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy lub po prostu zaczynające zdrowo się odżywiać często rezygnują ze spożywania węglowodanów. To wielki błąd. Dlaczego? Dietetyczka Keri Gans, która niedawno wydała książkę „The Small Change Diets” podaje siedem powodów, dlaczego MUSISZ jeść węglowodany. Przeczytajcie.

Węglowodany pomagają Twojemu mózgowi pracować na pełnych obrotach

Mózg, to jeden z największych i najważniejszych organów w naszym organizmie i właśnie on potrzebuje węglowodanów, by prawidłowo funkcjonować.

„Mózg potrzebuje węglowodanów, ponieważ jego praca zależy od glukozy, a glukozę właśnie dostarczamy jedząc węglowodany. Jeśli nie dostarczasz ich wystarczająco dużo, tracisz zdolność szybkiego myślenia, uczenia się, czy zapamiętywania różnych rzeczy ponieważ neurotransmitery w Twoim mózgu nie dostają wystarczającej ilości energii, by syntetyzować prawidłowo.”

W rzeczywistości, węglowodany pomagają zredukować wzdęcia

„Dobre węglowodany, takie jak produkty pełnoziarniste, kasze, warzywa i owoce, zawierają dużo błonnika, który sprawia, że regularnie się wypróżniasz.” – mówi Gans. A to oznacza, że będziesz czuć się mniej wzdęty i napompowany.

Węglowodany sprawiają, że czujesz się szczęśliwszy

Większość węglowodanów zawiera tryptofan, substancję, która znacząco wpływa na wzrost serotoniny – hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie. „Bez wystarczającej ilości tryptofanu – a tym samym serotoniny, jesteś bardziej narażony na depresję i problemy ze snem” – mówi Grans.

Węglowodany dają Ci energię

Pomyśl, czy możliwe jest odpalenie samochodu bez paliwa? No właśnie.. Tak samo jest z Twoim organizmem. Węglowodany, to paliwo, dzięki któremu Twój organizm funkcjonuje i ma siły do działania. I chociaż białko i tłuszcze dodają Ci energii, to węglowodany w tej konkurencji zawsze będą nr 1!

Węglowodany zawierają witaminy, których potrzebujesz

Pełnoziarniste produkty zawierają całą masę witamin z grupy B, które pomagają organizmowi pobierać energię z pożywienia i wspomagają produkcję erytrocytów (czerwonych krwinek).

Pomagają zapobiegać chorobom serca

Badania pokazują, że pieczywo pełnoziarniste, makarony, czy ryż pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu, a za tym idzie obniżenie ryzyka zawałów, miażdżycy i innych powikłań z tym związanych.

Smakują, jak nic innego!

Na sam koniec powiemy tylko, że nic nie zastąpi smaku węglowodanów. Naprawdę chcesz zrezygnować z różnego rodzaju past i świeżego pieczywa? Wybierając odpowiedni ich rodzaj nie musisz się obawiać o figurę i zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *