Dieta podwyższa poziom testosteronu! | VIMED

Dieta podwyższa poziom testosteronu!

Dostrzegasz problemy z erekcją, zauważasz brak ochoty na seks? Badania opublikowane w „Journal of Sexual Medicine” donoszą, że zaburzenia erekcji dotykają coraz więcej mężczyzn w wieku 40 lat i młodszych.

Seks jest naturalną potrzebą w życiu człowieka i ma ogromny wpływ na samopoczucie – odpręża i sprawia, że czujesz się silniejszy. Ponadto, współżycie podnosi poziom testosteronu wspomagając tym samym budowę mięśni, co sprawia, że Twoja sylwetka jest atrakcyjna. Pamiętaj, że zdrowy i szczupły mężczyzna jest sprawniejszy seksualnie!

Zaburzenia erekcji i spadek libido coraz częściej dotykają mężczyzn, wpływa na to nie tylko duże zmęczenie, stres, ale również nieodpowiednia dieta. Najnowsze badania dowodzą, że w bardzo prosty sposób można podnieść poziom testosteronu! Zastosuj kilka naszych porad i przekonaj się, że to działa!

7 sposobów, dzięki którym zachowasz zdrowie, będziesz cieszył się energią, a co najważniejsze, podniesiesz poziom testosteronu:

1 Jedz dużo surowych warzyw i owoców. Twoje codzienne menu powinno zawierać seler, pietruszkę, szparagi czy dynię, a także banany, awokado, winogrona i morele.
Pamiętaj jednak, że musisz zachować umiar w stosowaniu takich produktów jak soja, która jest źródłem fitohormonów i przyczynia się do obniżenia produkcji testosteronu.

2 Nie zapominaj o warzywach kapustnych: brokuły, kalafior i kapusta – zawierają związek chemiczny o nazwie indol-3-karbinol, który nie tylko powstrzymuje proces przekształcania testosteronu w estrogen, ale jeszcze ma działanie antynowotworowe!

3 Badania brazylijskich badaczy w 2011 r. wykazały, że spożywanie dużej ilości produktów zbożowych zwiększa produkcję plemników oraz ich ruchliwość, a owoce poprawiają ich mobilność.

4 Jedz zdrowe tłuszcze – wybieraj produkty bogate w tłuszcze jednonienasycone, takie jak: orzechy, awokado, czy oliwę z oliwek. „American Journal of Clinical Nutrition” donosi, że mężczyźni, którzy spożywają zbyt dużą ilość tłuszczów zwierzęcych nie tylko częściej tyją, ale również wytwarzają mniej plemników.

5 Dbaj o odpowiednią podaż witaminy D, która nie tylko wpływa na wysoki poziom testosteronu, ale również obniża ryzyko raka prostaty.

6 Wyeliminuj produkty zaburzające prawidłowe funkcjonowanie hormonalne: alkohol, kofeinę, słodycze i żywność wysokoprzetworzoną.

7 Dbaj o swoją sylwetkę i aktywność fizyczną.


Bibliografia

  1. http://www.issm.info/news/sex-health-headlines/risk-factors-and-erectile-dysfunction-ed/
  2. http://www.issm.info/education-for-all/sexual-health-qa/can-exercise-help-with-erectile-dysfunction-ed/