10 trików na utrzymanie wakacyjnej formy i urody | VIMED

10 trików na utrzymanie wakacyjnej formy i urody

1. Ruszaj się!

Ćwicz przynajmniej 2 – 3 razy w tygodniu. Wybierz sport, który najbardziej Ci odpowiada. Biegaj, pływaj, jeździj na rowerze. Cokolwiek wybierzesz rób to regularnie i nie poddawaj się.

2. Wykonaj peeling ciała

Przesuszona słońcem skóra potrzebuje nawilżenia. Wybierz naturalne peelingi, bez chemii. Polecamy peeling z gruboziarnistej soli morskiej lub brązowego cukru, zmielonego siemienia lnianego (doskonale nawilża) z dodatkiem oliwy z oliwek. Peeling ciała raz w tygodniu sprawi, że Twoja skóra będzie nawilżona, jędrna i gładka.

3. Jedz likopen

Likopen to idealny składnik wspomagający gładką cerę. Jego naturalnymi źródłami są pomidory, grapefruity, marchew, arbuzy i czerwona papryka.

4. Postaw na sezonowe

Dieta bogata w warzywa i owoce sprawia, że wyglądamy zdrowiej i młodziej. Ważne jednak, by były to dania nieprzetworzone, bez chemii. Dlatego postaw na warzywa i owoce sezonowe. Będą świeże i dostarczą Ci niezbędnych witamin i minerałów.

5. Zadbaj o odporność

Infekcje i przeziębienia szybko każą zapomnieć o zdrowej wakacyjnej formie. Zapobiegaj im. Włącz do diety witaminę C, której źródłem są m.in. cytrusy i kapusta oraz witaminę A zawartą m.in. w natce pietruszki, w szpinaku, brokułach oraz marchwi. Dodatek do śniadania w postaci świeżego soku lub owocu pomoże nie tylko wspomoże odporność, ale też poprawi wygląd skóry.

6. Słuchaj swojego ciała

Powrót do pracy, codziennych obowiązków sprawia, że spieszymy się, nie mamy czasu. Tymczasem nasze ciało często mówi nam o tym, że dzieje się coś złego. Słuchaj go. Nie lekceważ bólu głowy, brzucha, nie usypiaj tego tabletkami. Zwolnij, zatrzymaj się, oddychaj.

7. Wysypiaj się

Sen jest niezwykle ważny dla urody i prawidłowego funkcjonowania. Jeśli chcesz jak najdłużej cieszyć się dobrym samopoczuciem i wyglądem pamiętaj żeby zasypiać przed północą. Skóra najlepiej przyswaja składniki aktywne kosmetyków między północą a 5 rano. Do tego w czasie snu przybywa włókien kolagenowych. Najlepiej, by sen trwał 7 – 8 godzin.

8. Myśl pozytywnie

Dni robią się coraz krótsze, dopada nas przygnębienie, jesienne smutki. Nie pozwól na nie. Nie zamykaj się w domu, spotkaj się z przyjaciółmi. Pamiętaj o ruchu, który wyzwala endorfiny.

9. Pamiętaj o witaminie D3

Latem witaminy D3 nam nie brakuje. Najważniejszym źródłem witaminy D jest słońce. Synteza skórna pod wpływem promieniowania słonecznego może pokryć aż 90% dziennego zapotrzebowania na witaminę D! Od września do kwietnia postaw na suplementację.

10. Nawadniaj się

Woda nazywana jest pierwiastkiem życia. Niski poziom nawilżenia organizmu widać natychmiast. Włosy tracą swój naturalny blask, skóra robi się mniej elastyczna, pojawia się cellulit, płytka paznokcia słabnie, szybciej pojawiają się zmarszczki. Ale to nie wszystko. Według amerykańskich naukowców odwodnienie organizmu jest jedną z głównych przyczyn migreny. Pij wodę! Minimum 1,5 litra dziennie.