Jak prawidłowo przygotować się do głodówki leczniczej?

Coraz częściej słyszysz o głodówkach, o tym, że są ważne, potrzebne, a co najważniejsze, że pomagają w poprawie stanu zdrowia. Mogą ją stosować m.in. osoby z nadwagą, zaburzeniami przemiany materii, cukrzycą, alergią, zapaleniem stawów, anemią, astmą, a także chorobami układu krążenia, takimi jak miażdżyca i nadciśnienie. Pomaga również w poprawie stanu skóry, zmniejszając “pomarańczową skórkę”, czyli cellulit. Ograniczanie przyjmowania pokarmu jest znaną od dawna metodą leczniczą. Już grecki „ojciec medycyny”, Hipokrates, nie podawał choremu żadnych pokarmów, dopóki nie zaobserwował pierwszych oznak poprawy zdrowia.

Już wiesz, że chcesz spróbować i przekonać się jak zmieni się Twoje samopoczucie, jak poprawi się Twój stan zdrowia, jak będziesz się czuł?

Doskonale!

Zanim jednak ją zastosujesz odpowiedz sobie na ważne pytania:

Kiedy przeprowadzić głodówkę?

Dobrym momentem jest wiosna, wówczas wszystko się zmienia, budzi do życia, również i Ty możesz rozpocząć zmiany w swoim organizmie. Wczesna wiosna to dla wielu z nas ważny okres, okres Świąt Wielkanocnych. 40 dni przed Wielkanocą rozpoczyna się okres Wielkiego Postu. Może te dni wykorzystasz specjalnie dla siebie? Może warto w tym okresie zadbać nie tylko o oczyszczenie duchowe, ale również o oczyszczenie organizmu? W niemal wszystkich religiach świata praktykowane są rytuały nakazujące powstrzymywanie się od jedzenia przez pewien czas. Głodówka lecznicza może trwać od kilku dni do kilku tygodni, czas jej trwania każdy powinien ustalić indywidualnie podczas konsultacji lekarskiej. Bez wątpienia post doskonale wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie, ale trzeba pamiętać, że nie należy rozpoczynać głodówki z dnia na dzień, bez wcześniejszego odpowiedniego przygotowania.

Jak się do głodówki przygotować?

Głodówka lecznicza

Pierwszym krokiem, który warto wykonać to odpowiednia diagnostyka. Dobrze jest wykonać badania morfologiczno – biochemiczne krwi, dzięki którym będziesz wiedział jak głodówka lecznicza poprawi stan Twojego zdrowia. W tym czasie należy być pod opieką lekarza lub dietetyka klinicznego, po to, by odpowiednio wykwalifikowana osoba mogła monitorować Twoje samopoczucie, podpowiedzieć co zrobić w trudnych momentach, ale również zmotywować.

W ciągu 2 – 3 tygodni przed rozpoczęciem głodówki warto zmienić swoje menu, a także zmniejszyć ilość zjadanych porcji. Zmiany w diecie powinny obejmować eliminację słodyczy, nabiału, glutenu, czerwonego mięsa, produktów przetworzonych. Dobrze zrezygnować z czarnej herbaty i kawy. Kilka dni przed rozpoczęciem głodówki należy wykluczyć również warzywa strączkowe i inne warzywa, które powodują dolegliwości jelitowe. Codzienny jadłospis przygotowujący do głodówki powinien zawierać dużo warzyw (zarówno surowych jak i po delikatnej obróbce termicznej), pełnoziarnistych kasz i owoców. Należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu, podstawowym płynem powinna być woda mineralna niegazowana, a także świeże soki warzywne, owocowe, herbatki owocowe i ziołowe, zupy w postaci kremu.

Przed rozpoczęciem głodówki warto wykonywać lewatywę, zabieg wspomagający oczyszczanie jelit, lub zabiegi hydrokolonoterapii, które oczyszczają całe jelito grube i wspomagają usunięcie starych złogów, toksyn, kamieni kałowych lub pasożytów. Zabiegi te warto kontynuować również podczas głodówki.

Należy pamiętać, że głodówka to nie jest dieta odchudzajaca, to przede wszystkim detoksykacja i oczyszczenie organizmu, co przekłada się na poprawę stanu zdrowia, wyglądu i ogólnej kondycji psychicznej. Warto powtarzać ten proces przynajmniej raz w roku, bądź częściej, jednak należy wówczas zasięgnąć opinii lekarza bądź dietetyka klinicznego.

Zacznij Wielki Post od wielkiej rewolucji w swoim organizmie.