10 porad na zaparcia, czyli jak w naturalny sposób wspomóc pracę jelit |

10 porad na zaparcia, czyli jak w naturalny sposób wspomóc pracę jelit

Zaparcia mogą prowadzić do rozwoju poważnych chorób przewodu pokarmowego.

Zaparć nie wolno lekceważyć, bo przedłużające się problemy z wypróżnianiem zaburzają funkcje układu pokarmowego. Konsekwencją jest niedożywienie i intoksykacja. Rozwijają się choroby zapalne jelit, takie jak:

Nieswoiste zapalenie jelit – przewlekła choroba która jest zmorą milionów ludzi

Choroba Leśniowskiego-Crohna – która niszczy Twój układ pokarmowy

Zespół jelita drażliwego IBS – choroba, która zatruwa ludziom życie

Wrzodziejące zapalenie jelita grubego – choroba, która nie pozwala normalnie żyć

Lekarstwo czy trucizna?


Dowiedz się już dziś jakie pokarmy wywołują u Ciebie niepożądane reakcje pokarmowe!

Zaparcia należą do najczęstszych zaburzeń przewodu pokarmowego.

Szacuje się, że na zaparcia cierpi co druga kobieta i co czwarty mężczyzna. Wieloczynnikowe terapie pozwalają już skutecznie leczyć większość tych chorób. 

Poniżej przedstawiamy Wam 10 cennych wskazówek, które pomogą uregulować pracę jelita grubego, nasilić jego perystaltykę i pozbyć się tej przykrej dolegliwości.

  • rozpocznij dzień od wypicia szklanki letniej wody z dodatkiem łyżeczki miodu i soku z cytryny lub z dodatkiem namoczonych suszonych śliwek (śliwki koniecznie zjedz); dzięki temu już od samego rana usprawnisz swoją perystaltykę;
  • spożywaj produkty zawierające błonnik pokarmowy; błonnik działa jak „miotełka” na przewód pokarmowy przyśpieszając pasaż treści jelitowej; znajdziesz go w pełnoziarnistych produktach zbożowych, gruboziarnistych kaszach, a także w owocach i warzywach;
  • pij minimum 2 litry płynów na dzień, głównie wodę mineralną; odpowiednia ilość napojów sprawi, że masy stolcowe nie będą zbite i łatwiej im będzie przesuwać się wzdłuż jelita;
  • stosuj olej lniany; jest źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów tłuszczowych omega-3, które działają na poziomie komórkowym, ograniczając i zapobiegając stanom zapalnym m.in. jelita grubego;
  • zrezygnuj z podjadania słodyczy, czekolady i cukru; działają bardzo zapierająco i spowalniają pracę jelit;
  • uwzględnij w swoim menu fermentowane napoje mleczne; takie jak kefir, jogurt czy maślanka, a jeśli nie tolerujesz w/w produktów zażywaj codziennie kapsułki zawierające bakterie L.acidophilus i L.bifidus, które pobudzają perystaltykę i chronią jelito przed inwazją szkodliwych bakterii;
  • wypij łyżeczkę oliwy przed snem; która nawilży i usprawni pracę przewodu pokarmowego;
  • zrezygnuj ze smażenia na korzyść gotowania, duszenia i gotowania na parze; potrawy smażone, bogate w tłuszcz są ciężkostrawne i zalegając w przewodzie pokarmowym znacząco spowalniają jego pracę;
  • uwzględnij w swojej diecie zioła; mniszek lekarski (liść i korzeń), nasiona kopru włoskiego, koperek, anyżek, natka pietruszki, imbir podrażniają przewód pokarmowy, w tym błonę śluzową jelita grubego i stymulują jego pracę;
  • ćwicz mięśnie brzucha; już 10-15minut regularnych ćwiczeń sprawi, że jelita, dzięki mechanicznemu podrażnianiu, zaczną sprawniej pracować. Ponadto głębokie oddychanie torem brzusznym podczas treningu, delikatnie masuje i stymuluje okrężnicę.

I pamiętaj, gdy tylko poczujesz parcie idź do toalety! Powstrzymywanie się od defekacji prowadzi bowiem do zaparć nawykowych.

Lekarstwo czy trucizna?


Dowiedz się już dziś jakie pokarmy wywołują u Ciebie niepożądane reakcje pokarmowe!

2 Komentarze

  1. iwona pisze:

    Witam serdecznie

    Walcze z tym problemem od 20 lat.Probowalam chyba juz wszystkiego…
    Serdecznie pozdrawiam
    Iwona Skierska

  2. lolka pisze:

    u mnie jelita zaczęły o wiele lepiej pracować odkąd biorę senes w postaci kapsułek od herbaya. Suplement jest naprawdę skueczny, bo ma postać ekstraktu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *