Zdrowe odchudzanie, czyli dieta odchudzająca dla nastolatków | VIMED

Zdrowe odchudzanie, czyli dieta odchudzająca dla nastolatków

Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie, czyli dieta odchudzająca dla nastolatków. Kilka skutecznych sposobów jak schudnąć!

Zdrowe odchudzanie nastolatków to problem coraz bardziej poważny

Dieta odchudzająca jest tym, czego szukają miliony ludzi w każdym wieku. Dla nastolatków, którzy od dziecka zmagają się z nadwagą to problem szczególnie bolesny. Wszyscy wokoło są najmądrzejsi i bardzo pochopni w udzielaniu rad: jak schudnąć.

Tymczasem sprawa jest bardzo poważna, bo niezwykle trudno schudnąć młodej dziewczynce w wieku 12 lat, która „od zawsze była gruba”. Tak samo trudno jest schudnąć w wieku 14 lat chłopakowi, który od kiedy pamięta miał nadwagę.

Intensywny wysiłek fizyczny i dieta redukcyjna to dobry pomysł dla osób szczupłych, które nie chcą utyć. Taka strategia odchudzania nie sprawdzi się u nastolatków, którzy już mają nadwagę.

Dieta odchudzająca dla nastolatków
Nadwaga u nastolatków

Nadwaga u nastolatków to nie tylko problem estetyczny

Noszenie szerokich ubrań, które ukrywają fałdki… Marzenia o sukienkach, obcisłych spodniach, wakacjach nad morzem… Złe samopoczucie, brak pewności siebie… Testowanie coraz to nowych tabletek i suplementów na odchudzanie… Nieustanne diety… Mordercze ćwiczenia…

Czy Ty też mimo młodego wieku zmagasz się z nadwagą i podobnymi problemami?
Utrata wagi może przynieść korzyści osobom w każdym wieku – także nastolatkom. Przede wszystkim może poprawić stan Twojego zdrowia oraz samoocenę i pewność siebie.

Każdy wie, że nadwaga i otyłość nie jest dobra, ale jak schudnąć?

Specjaliści Centrum Medycznego VIMED w Warszawie mają wieloletnie doświadczenie w odchudzaniu. Pomogliśmy schudnąć już tysiącom pacjentów w każdym wieku. Z naszych doświadczeń wynika, że najłatwiej schudnąć dzieciom i właśnie nastolatkom.

Skuteczne i zdrowe odchudzanie nastolatków jest możliwe, jeśli przestrzega się kilku podstawowych zasad. Najważniejsza jest odpowiednio spersonalizowana dieta odchudzająca, a nie dieta redukcyjna. Dieta na odchudzanie powinna być przede wszystkim odżywcza, aby zaspokoić głód.

Jak schudnąć

Jaki jest sposób na zdrowe odchudzanie?

Dieta odchudzająca musi być odżywcza, dlatego najlepsza jest dieta spersonalizowana, czyli dostosowana do unikalnych potrzeb młodego, rozwijającego się organizmu. To jest dieta eliminacyjna, która wyłączy produkty odpowiedzialne za stan zapalny na tle pokarmowym.

Spersonalizowana dieta eliminacyjna na podstawie badania cytotoksyczności składników pożywienia Kod Metaboliczny 200 to klucz do zdrowego odżywiania.

Jeżeli dysponujesz już taką spersonalizowaną dietą na odchudzanie, wystarczy przestrzegać kilka wskazówek, które są podstawą zdrowego odchudzania dla nastolatków. Specjaliści Centrum Medycznego VIMED dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Oto 12 przykazań zdrowego odchudzania!

Ustal zdrowe i realistyczne cele odchudzania

1. Ustal zdrowe i realistyczne cele odchudzania

Niezwykle ważne jest, aby mieć realistyczne cele dotyczące wagi i obrazu swojego ciała. Pamiętaj, że nadwaga i tkanka tłuszczowa to tylko zewnętrzny obraz zaburzeń funkcjonowania narządów wewnętrznych – zaburzeń homeostazy. Problem tkwi w środku Twojego ciała.

Podczas procesu odchudzania zawsze na pierwszym miejscu jest zdrowie, a redukcja masa ciała, będzie efektem poprawy zdrowia. Nigdy nie odwrotnie!

Zwróć uwagę na prawidłowe wzorce do naśladowania. Każdy człowiek jest inny i każdy ma inny typ budowy ciała. Zdjęcia, które widzimy w kolorowych magazynach i na Internecie to częściej dzieło grafika i fotografa, niż zdrowego stylu życia modelki.

Zapewnij sobie wsparcie specjalistów od odchudzania i rodziny

2. Zapewnij sobie wsparcie specjalistów od odchudzania i rodziny

Bardzo ważne jest wsparcie fachowców oraz rodziny. To klucz do sukcesu w procesie zdrowego odchudzania nastolatków. Często rodzice niewiele wiedzą o zdrowym odżywianiu. Dorośli także padają ofiarą mitów i fałszywych przekonań.

Nie słuchaj rad, które okazały się nieskuteczne na dłuższą metę. Diety redukcyjne, głodówki i forsowny wysiłek fizyczny nie pomoże Ci pozbyć się nadwagi, z którą zmagasz się od lat.

Nic dziwnego, skoro te mity przekazywane są od lat w mediach, w szkole, w gabinetach lekarskich. Dopiero od niedawna wiemy na pewno, jak należy zmienić styl życia, jakie są prawdziwe przyczyny nadwagi i że aktywność fizyczna nie leczy nadwagi, a jedynie chroni przed jej rozwojem.

Ogranicz napoje słodzone i napoje gazowane

3. Ogranicz napoje słodzone i napoje gazowane

Być może jednym z najłatwiejszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów jest ograniczenie słodzonych napojów. Cola, napoje energetyzujące, słodzone herbaty i soki owocowe to ogromna dawka cukru, który podtrzymuje stan zapalny i zamienia się w tłuszcz.

Jeżeli nie możesz obejść się bez słodkich napojów, prawdopodobnie masz już poważne zaburzenia mikroflory jelitowej i nie obejdzie się bez wsparcia specjalistów.

Badania wskazują, że nastolatkom bardzo trudno wyeliminować słodkie napoje. Zdarza się to jeszcze częściej jeśli tego typu napoje kupują i spożywają ich rodzice. Eliminacja słodzonych napojów i napojów gazowanych to bardzo ważny czynnik skutecznego odchudzania!

Zadbaj o zdrową, niezbyt forsowną aktywność fizyczną

4. Zadbaj o zdrową, niezbyt forsowną aktywność fizyczną

Nie musisz dołączać do drużyny sportowej lub chodzić na siłownię, aby być sprawnym fizycznie. Wręcz przeciwnie – intensywna aktywność fizyczna przy dużej masie ciała może w niektórych przypadkach przynieść więcej szkody niż pożytku.

Zacznij od małych zmian! Mniej siedzenia i więcej ruchu na świeżym powietrzu to doskonały sposób na przywrócenie równowagi organizmu (homeostazy).

Kluczem do utrzymania sprawności fizycznej jest znalezienie aktywności, która naprawdę będzie sprawiać Ci przyjemność. Piesze wycieczki, jazda na rowerze, spacery, joga, pływanie i taniec to tylko niektóre rzeczy, których możesz spróbować.

Dostarczaj swojemu organizmowi pokarmów, które go odżywiają

5. Dostarczaj swojemu organizmowi pokarmów, które go odżywiają

Czy wiesz, że nadwaga może wynikać z niedożywienia? To wydaje się absurdalne, przecież wszyscy mówią, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, by pozbyć się nadmiaru kilogramów. Okazało się, że jest podstawowy błąd.

Nigdy nie schudniesz, jeżeli będziesz się ciągle głodzić! Musisz zapewnić swoim komórkom odpowiednią ilość białek, tłuszczy i węglowodanów oraz witamin i minerałów.

Ogranicz produkty, które podtrzymują stan zapalny i jedz te, które Cię odżywiają. Na tym właśnie polega dieta eliminacyjna. Ważniejsze jest to, co jesz niż to, ile jesz! Jeżeli dostarczysz swojemu organizmowi to, czego potrzebuje, nie będziesz odczuwać głodu. Unikaj diet redukcyjnych.

Nie eliminuj z diety tłuszczu i białek

6. Nie eliminuj z diety tłuszczu i białek

Widząc tak wiele produktów „light” pojawia się pokusa, by wszystkie standardowe produkty zamienić na lżejszą wersję. Słyszy się też o tym, że to tłuszcz odpowiada za nadmierne kilogramy, więc najlepiej byłoby wyeliminować go całkowicie…

To mit! Dzieci i nastolatki potrzebują tłuszczów w codziennej diecie, a jak dowodzą badania, nawet w większej ilości niż dorośli.

Zamiast drastycznie ograniczać spożycie tłuszczu, zastąp niezdrowe tłuszcze trans, zawarte w margarynach, smażonych daniach i słodkich wypiekach, na zdrowe tłuszcze zawarte w produktach takich jak orzechy, nasiona, awokado, oliwa z oliwek, ryby.

Zdrowe odchudzanie wymaga ograniczenia ilości cukrów prostych

7. Zdrowe odchudzanie wymaga ograniczenia ilości cukrów prostych

Nastolatki mają tendencję do spożywania dużej ilości pokarmów bogatych w cukry dodane, takich jak słodycze, ciastka, batoniki, płatki zbożowe i inne słodzone produkty przetworzone. Dieta eliminacyjna wyklucza tego rodzaju produkty, które sprzyjają nadwadze.

Większość tego typu produktów ma niską zawartość błonnika, co jeszcze bardziej wzmaga apetyt i może prowadzić do zaburzeń flory jelitowej.

W zdrowej diecie odchudzającej niezbędne jest ograniczenie ilości cukrów prostych. Pokarmy o wysokiej zawartości cukru nie tylko pobudzają uczucie głodu, ale mogą negatywnie wpływać na wyniki w nauce, sen i nastrój. Uważaj też na słodkie owoce.

Jedz warzywa w każdej postaci

8. Jedz warzywa w każdej postaci

Tak powszechny wielkomiejski styl życia sprawia, że wielu rodziców, a w ślad za nimi także ich nastoletnie dzieci zapominają o warzywach. To ogromny błąd o fundamentalnym znaczeniu, bo zdrowa dieta odchudzająca musi opierać się na warzywach w różnej postaci.

Świat warzyw to nie tylko mnóstwo minerałów, witamin i błonnika. To także bogactwo wspaniałych doznań smakowych, jeżeli umie się je odpowiednio przygotować.

Warzywa zawierają również silne przeciwutleniacze, które chronią komórki przed wolnymi rodnikami, powodującymi uszkodzenia w organizmie. Są bardzo pożywne i bogate nie tylko w błonnik, ale także w najlepszej jakości wodę.

Nie pomijaj posiłków jeżeli chcesz schudnąć

9. Nie pomijaj posiłków jeżeli chcesz schudnąć

Chociaż pomijanie posiłków może wydawać dobrym pomysłem na odchudzanie, badania wykazują, że takie działanie przynosi całkowicie odwrotne rezultaty. W rzeczywistości pomijanie posiłków powoduje, że będziesz jeść więcej w ciągu dnia z powodu silnego głodu i podjadania. Jedz śniadania!

Nie wystarczy sięgnąć po słodkie płatki z mlekiem! Pełnowartościowe śniadanie to takie, które zawiera wszystkie niezbędne składniki: węglowodany, białka, tłuszcze, minerały i witaminy.

Zamiast rezygnować ze śniadania lub sięgać po szybki batonik, czy bułeczkę o wysokiej zawartości cukru, skuteczniej i lepiej dla Ciebie będzie wstać 15 minut wcześniej i przygotować zbilansowany, pełnowartościowy posiłek przed wyjściem do szkoły.

Dieta eliminacyjna z ograniczeniem żywności przetworzonej

10. Dieta eliminacyjna z ograniczeniem żywności przetworzonej

Możesz sobie pozwolić od czasu do czasu na zjedzenie jakiegoś przetworzonego produktu w postaci na przykład szybkiej słodkiej przekąski. Pamiętaj jednak, że spożywanie zbyt dużej ilości takiej przetworzonej żywności może prowadzić do przyrostu masy ciała i utrudnia odchudzanie.

Większość przetworzonej żywności jest bardzo bogata w kalorie, ale zawiera niewiele wartościowych składników odżywczych, takich jak błonnik, białko, witaminy i minerały.

Zdrowe odchudzanie to takie, w którym na dietę odchudzającą składają się posiłki i przekąski przygotowane z pełnowartościowych, pożywnych produktów, takich jak warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze i białka.

Unikaj modnych diet redukcyjnych

11. Unikaj modnych diet redukcyjnych

Presja, aby szybko schudnąć, może spowodować, że będziesz próbować odchudzać się stosując jedną z modnych diet redukcyjnych lub monotonnych diet odchudzających. Pomyśl, o tym, że większość osób, które mają problemy z nadwagą wypróbowało wszystkie te diety cud.

Pamiętaj, że każdy jest inny. Dieta odchudzająca, która była skuteczna dla koleżanki czy kolegi może być zabójcza dla Ciebie.

Ważne jest także, aby zrozumieć, że restrykcyjne diety redukcyjne polecane w Internecie, czasami dają krótkotrwałe efekty, ale potem zawsze występuje efekt jo-jo. Najczęściej są wręcz szkodliwe dla zdrowia, bo nie dostarczają wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Naucz się gotować i dobrze bawić podczas zakupów oraz w kuchni

12. Naucz się gotować i dobrze bawić podczas zakupów oraz w kuchni

Naucz się gotować i samodzielnie przygotowywać posiłki z naturalnych produktów kupionych na bazarze. Niech to będzie dla Ciebie prawdziwa przyjemność, którą staraj się zarażać innych. Ucz się sztuki kulinarnej, która może być dla ciebie źródłem zdrowia i znakomitych przygód.

Odżywianie to najważniejsza rzecz, o jaką musisz zadbać w życiu, bo ono zapewni Ci zdrowie. Reszta przyjdzie sama.

Zamiast bazować na przetworzonej gotowej żywności, możesz przygotowywać domowe posiłki i przekąski, używając sprawdzonych produktów i dobrych przepisów. Baw się w gotowanie wraz z przyjaciółmi, pójdź na kurs gotowania. Może gotowanie stanie się Twoją nową pasją?

Zaplanuj sobie jadłospis na 14 dni.

Musisz zrozumieć przyczynę utrzymywania się nadwagi. Dlaczego tak trudno schudnąć?

Występowanie nadwagi i otyłości u młodzieży jest najczęściej związane z utrzymującym się w organizmie stanem zapalnym wywołanym nadwrażliwością pokarmową. Nastolatek pożywa pokarmy, z których organizm nie może korzystać i jest niedożywiony na poziomie komórkowym.

Nastolatek ogranicza jedzenie, biega, a mimo to tkanka tłuszczowa stale przyrasta.

Podstawą skutecznego leczenia nadwagi i otyłości jest wyciszenie przewlekłych stanów zapalnych i przywrócenie prawidłowego funkcjonowania całego układu pokarmowego. Odżywienie komórek i mitochondriów zapewnia optymalne funkcjonowanie organizmu i zdrowe odchudzanie.

Kluczem do sukcesu w leczeniu nadwagi jest wiedza i technologia

Personalizacja diety gwarantuje skuteczne i zdrowe odchudzanie

Przyczyną nadwagi i otyłości jest przewlekły stan zapalny wywołany niektórymi składnikami pokarmowymi. Jednak tego typu nadwrażliwość nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Po spożyciu konkretnego produktu nie musi pojawić się wysypka, duszność, ból brzucha.

Taka nadwrażliwość rozwija się bardzo powoli. Produkty spożywcze każdego dnia mogą atakować Cię na poziomie komórkowym, a ty nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Problemy zaczynają się po pewnym czasie i objawiają w postaci nadwagi, otyłości, chorób jelit, chorób z autoagresji.

Dieta eliminacyjna pozwala wyleczyć stany zapalne i leczyć nadwagę

Personalizacja jadłospisu opiera się na znalezieniu produktów, które są kompatybilne z Twoim organizmem. Pomaga w tym badanie cytotoksyczności składników pożywienia Kod Metaboliczny 200, czyli profesjonalny test laboratoryjny wykonywany z próbki pełnej krwi.

Gdyby nie najnowsze badania naukowe z zakresu biologii, biochemii, genetyki, proteonomiki, epigenetyki, immunologii, nie wiedzielibyśmy nadal, że przyczyną nadwagi jest stan zapalny i niedożywienie na poziomie komórkowym.

Jak schudnąć -Każdy człowiek jest inny. Poznaj siłę spersonalizowanego podejścia

Nowoczesna personalizowana, funkcjonalna medycyna stylu życia

Gdyby nie rozwój medycyny funkcjonalnej, medycyny komórkowej, medycyny mitochondrialnej i medycyny stylu życia nadal nie wiedzielibyśmy jak skutecznie leczyć nadwagę u nastolatków i wielu innych chorób przewlekłych.

Podstawą nowoczesnego i zdrowego odchudzania jest wyciszenie przewlekłych stanów zapalnych spowodowanych składnikami codziennego pożywienia. W tym celu należy wdrożyć dietę eliminacyjną opracowaną na podstawie testu cytotoksyczności składników pożywienia.

Zdrowe odchudzanie w CM VIMED z Kodem Metabolicznym 200

Dzięki testowi Kod Metaboliczny 200 możemy rozpoznać produkty spożywcze wywołujące nietolerancję pokarmową i alergię pokarmową, które aktywują stan zapalny. Następnie wystarczy wyeliminować je z jadłospisu, tworząc spersonalizowany program żywieniowy zgodny z Twoim unikalnym fenotypem.

Raport z badania Kod Metaboliczny 200 dostarcza informacji o tym, co możesz bezpiecznie jeść, a czego należy unikać. Taki spersonalizowany sposób odżywiania, okazał się skuteczny w leczeniu nadwagi i otyłości w 99% przypadków. Zapewnia zdrowe odchudzanie i optymalne funkcjonowanie organizmu.

Możesz samodzielnie, wraz z rodzicami, czy przyjaciółmi lub z pomocą naszych specjalistów wdrożyć dietę eliminacyjno-rotacyjną. Taki spersonalizowany jadłospis zapewni Twojemu organizmowi odpowiednią podaż niezbędnych składników odżywczych i minerałów.

Zdrowe odchudzanie
Zrównoważone odżywianie to podstawowy warunek skutecznego odchudzania

Zrównoważone odżywianie to podstawowy warunek skutecznego odchudzania

Pierwsze efekty zobaczysz po kilkunastu dniach od wprowadzenia nowego planu odżywiania. Gdy uda Ci się zrzucić kilka lub kilkanaście kilogramów, będziesz mieć jeszcze większą motywację do dalszej pracy. Uwierzysz w swój sukces, odzyskasz pewność siebie, poczucie własnej wartości oraz kontroli nad swoim życiem.

Przestań „katować” się głodówkami i ciężkimi ćwiczeniami! Nadwaga to nie Twoja wina. Nadmiar tkanki tłuszczowej spowodowany jest najczęściej przez zaburzenia metaboliczne, które potrafimy leczyć. Niewątpliwie musimy skończyć z mitem słabej woli nastolatków!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *