Błyskawiczna sałatka z zielonej soczewicy

Błyskawiczna sałatka z zielonej soczewicy

Błyskawiczna sałatka z zielonej soczewicy

Szukasz pomysłu na szybkie danie?

Błyskawiczna sałatka z zielonej soczewicy to zdrowe, świeże, odżywcze i szybkie w przygotowaniu danie! Żyjemy w ciągłym biegu. Czasami ciężko jest znaleźć chwilę na przygotowanie zdrowego posiłku.

Sięgamy wówczas po gotowe sałatki, kanapki lub dania na wynos, które często są wypełnione konserwantami, tłustymi dressingami i składnikami wątpliwej jakości.

W takich chwilach warto mieć w zanadrzu przepis na danie, które będzie smaczne, odżywcze, a co najważniejsze możliwe do przygotowania w mgnieniu oka. Sałatka z zielonej soczewicy świetnie nadaje się jako lekki posiłek, dodatek do dania, czy też lunch do pracy.

Zielona soczewica

Zielona soczewica to doskonałe wegetariańskie źródło białka

W zestawieniu z innymi strączkami soczewica zajmuje drugie miejsce pod względem ilości białka (soja zajmuje najwyższe miejsce).

Pół szklanki ugotowanej soczewicy dostarcza około 12 gramów białka. Przy tak wysokiej ilości z pewnością będziesz mieć energię przez cały dzień.

Zielona soczewica to bogactwo witamin i minerałów. Przede wszystkim jest doskonałym źródłem żelaza, minerału, którego często brakuje w diecie wegetariańskiej. To także źródło witamin z grupy B, magnezu, cynku i potasu.

Polifenole zawarte w soczewicy dają ogromne korzyści zdrowotne

Soczewica jest bogata w polifenole. Wiadomo, że niektóre polifenole zawarte w soczewicy, takie jak procyjanidyna i flawonole, mają silne działanie przeciwutleniające, przeciwzapalne i neuroprotekcyjne.

Soczewica hamuje produkcję cząsteczki cyklooksygenazy-2, która promuje stan zapalny. Ponadto, podczas testów laboratoryjnych, polifenole zawarte w soczewicy powstrzymywały wzrost komórek rakowych, szczególnie podczas nowotworzenia komórek skóry.

Soczewica na zdrowe serce

Soczewica jest bogatym źródłem błonnika, kwasu foliowego i potasu. Wszystkie te składniki odżywcze wspierają zdrowie serca.

Zwiększone spożycie błonnika może zmniejszyć poziom lipoprotein o niskiej gęstości (LDL), czyli “złego” cholesterolu. Spożywanie błonnika zmniejsza częstość występowania chorób układu krążenia oraz dodatkowo spowalnia postęp choroby u osób w grupach wysokiego ryzyka.

Dzięki wysokiej zawartości białka jest doskonałym zamiennikiem mięsa w posiłkach.

Kiedy zastąpimy mięso innym białkiem bogatym w błonnik, takim jak soczewica, zmniejszamy ryzyko wystąpienia chorób serca.

Badania wykazały, że potas, wapń i magnez w soczewicy mogą naturalnie obniżać ciśnienie krwi.

Choroby serca

Sałatka z soczewicą

Tak przyrządzona soczewica w połączeniu z chrupiącym szpinakiem i ogórkiem, orzeźwiającymi pomidorkami i świeżym szczypiorkiem smakować będzie nawet tym, którzy za nią nie przepadają.

Lidia Trawińska na swoim blogu dietadiet.pl pokazuje krok po kroku jak przyrządzić błyskawiczną sałatkę z zielonej soczewicy. To proste, smaczne i zdrowe, bo pełne wit. C, żelaza i wielu innych mikro i makro składników danie. 

Zobacz dlaczego warto jeść soczewicę w Poradniku Genelab

A jeśli szukasz więcej inspiracji na proste, zdrowe i szybkie w przygotowaniu dania, to zapraszamy po garść pomysłów na blog dietadiet.pl. Smacznego!!!

Codziennie coś musimy jeść.

Warto wiedzieć, czy to, co jemy jest dla nas zdrowe. Dowiedz się co możesz jeść bezpiecznie, a co Ci szkodzi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *