Gulasz z wołowiny z marchwią

Gulasz z wołowiny z marchwią

Gulasz z wołowiny z marchwią

Domowy gulasz z wołowiny… Rozgrzewający, aromatyczny, sycący i dobrze doprawiony…
Każdy pokocha to danie, szczególnie w chłodne, zimowe dni!

Dobry gulasz to taki, w którym mięso jest idealnie miękkie i rozpływa się w ustach. Aromatyczny sos musi być dobrze doprawiony, tak, by na talerzu nie została nawet najmniejsza kropelka! Ten przepis spełnia wszystkie wymagania dobrego gulaszu! Wypróbuj sam! 🙂

Czy warto jeść wołowinę?

Czy warto jeść wołowinę?

Coraz więcej osób, kierując się względami zdrowotnymi czy ekologicznymi, zastępuje produkty mięsne roślinnymi źródłami białka. Sięgają wówczas po rośliny strączkowe takie jak groch, fasola, soja, ciecierzyca, soczewica.

Jednak prawdziwi smakosze wołowiny nie wyobrażają sobie życia bez zjedzenia od czasu do czasu krwistego steku, czy aromatycznego gulaszu wołowego.

Wybierając dobrej jakości mięso możemy pozwolić sobie na małą rozpustę. Jest to lepsza alternatywa dla wieprzowiny, ponieważ zawiera zaledwie 5% tłuszczu.

Dodatkowo mięso wołowe charakteryzuje się nie tylko wysoką zawartością dobrze przyswajalnego białka, ale także bogactwem witamin i minerałów: witaminy A, E, D, B12, B1, B3, B6 oraz biotyny.

Wołowina może zapobiegać niedokrwistości!

Jedzenie wołowiny pomaga zapobiegać anemii z niedoboru żelaza. Niestety, ten rodzaj niedokrwistości to narastająca epidemia na całym świecie.

W pożywieniu dostępne są dwa rodzaje żelaza, które nazywamy żelazem hemowym i niehemowym. Żelazo hemowe jest najbardziej biodostępną formą żelaza, a zawiera je wyłącznie mięso i inne pokarmy pochodzenia zwierzęcego.

Żelazo niehemowe znajduje się w produktach roślinnych, takich jak owoce, warzywa i orzechy.

Jedną z najlepszych korzyści zdrowotnych z jedzenia mięsa wołowego jest to, że zawiera znaczną ilość dobrze przyswajalnego żelaza hemowego. A najcenniejszym jego źródłem jest wątróbka wołowa.

Jak zapobiegać niedokrwistości
Wspomaganie serca

Chuda wołowina wspomaga serce!

Chuda wołowina dostarcza wielu ważnych składników odżywczych do budowy i sprawnego funkcjonowania mięśni. Spośród wszystkich mięśni, prawdopodobnie najważniejszym z nich jest serce.

Dieta zdrowa dla serca to taka, która zawiera dużo warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, zdrowych tłuszczów i chudego białka.

Badania pokazują, że spożywanie dobrej jakości wołowiny w ramach zbilansowanej diety wspomaga prawidłowe ciśnienie krwi i poziom lipidów we krwi.

Dieta uboga w sód, a bogata w potas i chude białko (których bogatym źródłem jest właśnie wołowina) jest idealna dla osób, które chorują na nadciśnienie.

Badania pokazują również, że częściowe zastąpienie węglowodanów w diecie białkiem może być dobrą strategią zapobiegania nadciśnieniu i chorobom sercowo-naczyniowym.

Gulasz z wołowiny z marchwią to zdrowe, smaczne i odżywcze danie!

Gulasz podany z zieloną sałatką to najlepszy sposób na podanie wołowiny. Chude białko połączone z sycącymi i lekkostrawnymi warzywami to idealne – zdrowe i satysfakcjonujące połączenie.

Dzięki temu, że nie łączymy białka mięsnego z węglowodanami prostymi, nie blokujemy mechanizmów trawiennych, a danie jest lekkostrawne.

Zapewniamy, że jest to najlepszy przepis na gulasz wołowy, jaki kiedykolwiek próbowałeś!

Lidia Trawińska na swoim blogu dietadiet.pl pokazuje krok po kroku jak przyrządzić gulasz z wołowiny z marchwią.

Zapraszamy po garść kulinarnych inspiracji na blog dietadiet.pl Smacznego!!!

Gulasz z wołowiny z marchwią

Codziennie coś musimy jeść.

Warto wiedzieć, czy to, co jemy jest dla nas zdrowe. Dowiedz się co możesz jeść bezpiecznie, a co Ci szkodzi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *