Wiosenne jajko w sweterku z kiełkami słonecznika i liśćmi sałaty oraz rzodkiewką | VIMED

Wiosenne jajko w sweterku z kiełkami słonecznika i liśćmi sałaty oraz rzodkiewką

Jajko w sweterku z kiełkami słonecznika
Wiosenne jajko w sweterku z kiełkami słonecznika

Karotenoidy przechwytują wolne rodniki, które powstają na skutek różnych reakcji chemicznych w naszym organizmie.

Powszechnie uważa się, że do karotenoidów należą żółte, pomarańczowe i czerwone barwniki, ale czy wiesz, że w przypadku tych roślin, które mają kolor zielony – karotenoidy są maskowane przez chlorofil??

Zobacz przepis na śniadanie, które wzmocni Twoją skórę przed planowanym opalaniem i chroni przed efektami starzenia!

Zaproś wiosnę do swojej kuchni!

Daleko jeszcze do pierwszych słonecznych, wiosennych dni. Czekamy na ten czas, kiedy po ponurej zimie pojawią się pierwsze kolory, a świat znów zacznie budzić się do życia. By nie popaść w zimową chandrę, możemy nieco wcześniej poczuć wiosnę.

Wystarczy zaprosić ją do swojej kuchni, na przykład na śniadanie! Otaczając się wiosennymi kolorami i smakami poczujemy przypływ wiosennej energii. Lekka sałatka z rzodkiewką, kiełki i jajka „w sweterku” lub jajka poche, swymi kolorami i świeżym smakiem poprawią nastrój każdemu. To śniadanie idealne!

Zielone warzywa liściaste

Zielone warzywa liściaste to samo zdrowie!

Sałata, jarmuż, szpinak, rukola, cykoria… Zielone warzywa liściaste są pyszne, mają wszechstronne zastosowanie w kuchni. Przede wszystkim to bogactwo witamin i minerałów, których organizm potrzebuje do optymalnego funkcjonowania.

Zielone liście są bogatym źródłem minerałów, w tym żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Dostarczają wielu ważnych witamin, w tym witaminy K, C, E i wielu witamin z grupy B. Codzienne spożywanie zielonych warzyw liściastych może znacznie poprawić Twoje zdrowie i samopoczucie.

Zielone warzywa mają swoje cudowne smaki i cała sztuka i przyjemność przygotowywania i degustowania posiłków polega właśnie na tym, aby te smaki wydobyć i podkreślić.

Pogromcy raka w zielonych warzywach

Badania potwierdzają, że wyższe spożycie zielonych warzyw liściastych wiąże się z niższym ryzykiem rozwoju wielu nowotworów, w tym raka pęcherza, piersi, jelit, żołądka, płuc, jajników, trzustki, prostaty i nerek. Zielone liście są bowiem bogate w unikalne związki zwane glukozynolanami.

Działają one przeciwzapalnie oraz chronią przed skutkami stresu oksydacyjnego i działaniem reaktywnych form tlenu. Zielone warzywa liściaste to bogactwo karotenoidów, które także mają działanie antyoksydacyjne wobec reaktywnych form tlenu i wolnych rodników.

Dzięki tym właściwościom karotenoidy chronią organizm przed chorobami przewlekłymi i nowotworami.

Wiosenne śniadanie na dobry początek dnia!

Jak dobrze rozpocząć dzień? Od smacznego, pełnowartościowego śniadania! Jeśli znudziła Ci się tradycyjna jajecznica i owsianka, to ten przepis jest idealny dla Ciebie! Ta potrawa posmakuje każdemu i wprowadzi nieco świeżości do Twojego jadłospisu.

Lidia Trawińska na swoim blogu dietadiet.pl pokazuje krok po kroku jak przyrządzić wiosenne śniadanie idealne wprost na zimowy poranek. Sałata, rzodkiewka, kiełki i jajko w koszulce. Ta prostota sprawdza się znakomicie!

Często słyszę mit o toksyczności nowalijek ze względu na dużą ilość nawozów sztucznych. Nie wierz w tę propagandę. Jeżeli będziesz kupować zielone warzywa u sprawdzonych dostawców na lokalnym ryneczku, z pewnością będą miały niej szkodliwych substancji niż cokolwiek innego, co zaoferują Ci supermarkety.

A jeśli szukasz więcej zdrowych, smacznych inspiracji, to zapraszamy po garść pomysłów na blog dietadiet.pl. Smacznego!!!

Codziennie coś musimy jeść.

Warto wiedzieć, czy to, co jemy jest dla nas zdrowe. Dowiedz się co możesz jeść bezpiecznie, a co Ci szkodzi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *