Popraw pamięć i koncentrację | VIMED

Popraw pamięć i koncentrację

FB
IN
YT
YT

Czy wiesz, że odpowiednio skomponowana dieta, dzięki dostarczeniu niezbędnych składników odżywczych wspomaga pamięć i poprawia sprawność umysłową? Poniżej przedstawiamy Wam te produkty spożywcze, które poprawiają zdolności intelektualne i stymulują aktywność mózgu.

 

 

[dropcap2 color=”orange”]1[/dropcap2]Wybieraj produkty pełnoziarniste

Upewnij się, że w Twojej diecie nie brakuje takich produktów jak zboża, kiełki czy razowy makaron. Zawierają one duże ilości witamin z grupy B, które mają istotny wpływ na pracę naszego układu nerwowego.

[dropcap2 color=”orange”]2[/dropcap2]Jagody – bogactwo przeciwutleniaczy

Wyniki badań przeprowadzonych na Tufts University w Stanach Zjednoczonych i opublikowanych w Journal of Neuroscience sugerują, że wyciąg z jagód może być pomocny w przypadku utraty pamięci krótkotrwałej. Owoce jagód są bogate w antocyjany i glikozydy flawonowe o silnych właściwościach przeciwutleniających. Substancje te uszczelniają ściany naczyń i zwiększają ich elastyczność, poprawiając przepływ krwi w naczyniach mózgowych.

[dropcap2 color=”orange”]3[/dropcap2]Jedz więcej pomidorów!

Istnieją dowody na to, że likopen, a więc silny przeciwutleniacz zawarty w pomidorach, może chronić komórki nerwowe przed uszkadzającym działaniem wolnych rodników. Odkrycie to może być niezwykle cenne dla osób chorych na demencję, a zwłaszcza dla cierpiących na chorobę Alzheimera.

[dropcap2 color=”orange”]4[/dropcap2]Wybieraj czarne porzeczki

Już od dawna wiadomo, że witamina C ma zdolność zwiększania naszej sprawności umysłowej. Jednym z najlepszych źródeł tej witaminy są właśnie czarne porzeczki, szczególnie te zerwane prosto z krzaka. Pamiętajmy, że im dłużej przechowujemy żywność, tym więcej traci ona cennych witamin, a zwłaszcza witaminy C, która jest podatna na utlenianie.

[dropcap2 color=”orange”]5[/dropcap2]Postaw na nasiona dyni

Czy wiesz, że zaledwie garść nasion dyni wystarczy, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na cynk, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszej pamięci oraz sprawnego myślenia? Dynia doskonale nadaje się na przekąskę między głównymi posiłkami – w pracy czy szkole, dostarcza sporo energii, mając przy tym niezwykle cenne wartości odżywcze.

[dropcap2 color=”orange”]6[/dropcap2]Nie zapomnij o szałwii

Szałwia od wieków ma opinię ziela, które ma dobroczynny wpływ na naszą pamięć. Co prawda większość badań udowadnia, iż to działanie dotyczy olejków eterycznych obecnych w tej roślinie, jednakże na pewno warto dodawać świeże listki szałwii do naszego menu. Ponadto napar z szałwii działa antyseptycznie, natomiast odwar przeciwpotnie.