Czy ziemniaki tuczą? | VIMED

Czy ziemniaki tuczą?

Najnowsze badania wykazują, że ziemniaki mogą stanowić część diety odchudzającej. Przygotowane za pomocą zdrowych technik kulinarnych, bez tłuszczu, są zdrowym i nie tuczącym uzupełnieniem codziennego menu.

Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Scranton w stanie Pennsylvania pokazują, że włączenie do diety ziemniaków nie wiąże się z dodatkowymi kilogramami u osób dbających o linię. Jest to istotna informacja, gdyż często kwestionuje się włączanie do diet odchudzających produktów spożywczych bogatych w skrobię.
[notice]
Słodki gatunek ziemniaków jest najkorzystniejszą pod względem żywieniowym odmianą tego warzywa. Bataty oprócz wysokiej zawartości potasu, błonnika i witaminy C, zawierają także karotenoidy (prowitaminę A), którym zawdzięczają swój pomarańczowo-czerwony kolor. Beta-karoten wykazuje silne właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Ponadto opóźnia procesy starzenia się organizmu, stymuluje pracę układu immunologicznego, a także wykazuje właściwości przeciwnowotworowe.
[/notice]

W badaniu analizowano wpływ spożycia czerwonych ziemniaków na masę ciała i ciśnienie krwi. W doświadczeniu wzięło udział 18 otyłych osób cierpiących na nadciśnienie tętnicze. Uczestnicy przez miesiąc, raz dziennie spożywali około 7 ziemniaków. Choć w trakcie badania część osób przyjmowała leki na nadciśnienie, wyniki doświadczenia były zadowalające. Okazało się, że ciśnienie rozkurczowe krwi spadło średnio o 4,3%, natomiast ciśnienie skurczowe o 3,5%. Co więcej, u żadnej z osób biorących udział w badaniu nie odnotowano wzrostu masy ciała.

Jest to dobra wiadomość dla wszystkich miłośników ziemniaków. Ziemniaki są wartościowym produktem spożywczym, o czym często się zapomina. Dwa średniej wielkości ziemniaki (150g) dostarczają około 110 kcal, 620 mg potasu, połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę C, niewielkie ilości sodu i tłuszczu. Taka kompozycja składników sprawia, że ziemniaki są doskonałym warzywem dla osób z nadciśnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *