Wielkanoc w wersji light | VIMED

Wielkanoc w wersji light

Wielkanoc choć to czas wyjątkowy i radosny, dla większości osób kojarzy się z obficie zastawionym stołem i świątecznym przejedzeniem. I nic w tym dziwnego! Jak pokazują badania, podczas takich uroczystych dni spożywamy nawet 4 razy więcej kilokalorii niż na co dzień! Jakich zasad warto zatem przestrzegać, aby przetrwać ten czas i nie przybrać na wadze?
[clearboth]
[dropcap2 color=”red”]1[/dropcap2] Jedz regularnie! 5 mniejszych posiłków w ciągu dnia o stałych porach to najlepszy sposób, aby uniknąć świątecznego przejedzenia. Częste, ale mniejsze posiłki wspomogą metabolizm. Podczas przerwy między posiłkami unikaj podjadania – nadmiar energii organizm od razu zgromadzi w postaci tkanki tłuszczowej.

[dropcap2 color=”red”]2[/dropcap2] Jedz powoli! Nie należy śpieszyć się podczas jedzenia. Szybko zjedzony posiłek nie syci i sprawia, że zjadamy więcej. Ponadto nie odczuwamy dokładnie smaku jedzenia i nie czerpiemy z niego prawdziwej przyjemności. Zastanów się więc na co masz ochotę i nałóż małą porcję. Unikaj dokładek.


[dropcap2 color=”red”]3[/dropcap2] Postaw na warzywa! Są one nie tylko cennym źródłem witamin i składników mineralnych, ale także błonnika, który reguluje pracę przewodu pokarmowego i sprawia, że szybciej stajemy się syci. Nie musisz być mistrzem gotowania, aby zaskoczyć rodzinę przygotowując obfitującą w zieleninę i kiełki surówkę czy lekką, warzywną przystawkę.

[dropcap2 color=”red”]4[/dropcap2] Zanim zasiądziesz to świątecznego stołu, wypij szklankę wody z sokiem z cytryny lub soku warzywnego. Zapełni ona żołądek i zapewni szybsze uczucie sytości. Woda uczestniczy także w usuwaniu zbędnych produktów przemiany materii oraz doskonale nawadnia. Z kolei regularne spożywanie świeżo wyciśniętych soków warzywnych i owocowych zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zapobiega niedoborom witamin i minerałów.

[dropcap2 color=”red”]5[/dropcap2] Zapomnij na chwilę o świątecznych smakołykach i zwiększ swoją aktywność fizyczną! Nie żałuj sobie długich spacerów, porannej gimnastyki czy rodzinnej przejażdżki rowerem. Ćwiczenia fizyczne pobudzają trawienie i usprawniają przemianę materii. Ponadto poprawiają funkcjonowanie wszystkich narządów, wzmacniają mięśnie, a także sprzyjają produkcji endorfin – hormonów szczęścia. Co więcej, poprawiają krążenie i tym samym zapewniają bardziej efektywny transport składników odżywczych do każdej komórki ciała.

[dropcap2 color=”red”]6[/dropcap2] I pamiętaj, Święta to także wyjątkowy czas w gronie najbliższych. Czas przy stole postaraj się spędzić raczej na rozmowie niż na jedzeniu.