40 lat minęło... czyli jak żyć po czterdziestce | VIMED

40 lat minęło… czyli jak żyć po czterdziestce

To pytanie zadaje sobie niejeden facet, przy okazji 40 tych urodzin. Po osiągnięciu tego wieku (biologicznego), w organizmie mężczyzny dochodzi do bardzo wielu zmian. Wówczas trzeba solidnie zadbać o swoje zdrowie, przeprowadzić badania i skorygować nawyki i dostosować sposób odżywiania. Czas rozpocząć drugą młodość.

Jakie zmiany zachodzą po 40 roku życia?

Zmiany po 40 roku życia są spowodowane spadkiem poziom testosteronu produkowanego w jądrach i dehydroepiandrosteronu produkowanego w nadnerczach. Wywołuje to szereg nieprzyjemnych konsekwencji, które obniżają sprawność fizyczną i psychiczną. Na pierwszy plan wychodzą problemy ze zdrowiem seksualnym i obniżonym libido. Plemniki produkowane są w niewystarczającej ilości, są niedostatecznie odżywione, co w konsekwencji może prowadzić do niepłodności. Spadek poziomu hormonów to także obniżona witalność, utrata siły mięśniowej, obniżona jędrność skóry, a nawet obniżona pewność siebie i samoocena. Aby zachodzące zmiany nie przeszkadzały w codziennym funkcjonowaniu należy zadbać o wprowadzenie zmian, które wzmocnią i uodpornią organizm.

Podatność na choroby

Wraz z wiekiem wzrasta podatność na występowanie niektórych chorób. Dodatkowo, predyspozycje genetyczne i mutacje w specyficznych genach podwyższają ryzyko zachorowalności. Po 40 roku życia szczególnie rośnie ryzyko rozwoju chorób takich jak:

Profil czterdziestolatka

Jeśli jeszcze nie wykonałeś odpowiednich badań, to czas najwyższy to zmienić. Nieprawidłowości w wynikach są pierwszym sygnałem rozwoju anemii, cukrzycy, miażdżycy, zaburzeń gospodarki elektrolitowej i magnezowej. Podstawowe badania określają równowagę hormonalną i diagnozują zaburzenia, które wpływają na sprawność seksualną, psychiczną i intelektualną. Wykonaj przede wszystkim podstawowe badania takie jak:

  • Morfologia. To proste, tanie i bezbolesne badanie pomoże zdiagnozować zbyt wysoki poziom cholesterolu (zagrożenie miażdżycy naczyń), insulinooporność (stan przedcukrzycowy), a nawet niektóre nowotwory. Badanie powinno wykonywać się co najmniej raz do roku.
  • Poziom glukozy we krwi. Pomaga określić zagrożenie związane z cukrzycą. Podatność na tę chorobę wzrasta wraz z wiekiem, dlatego niezwykle ważne jest, by stale kontrolować poziom cukru.
  • Ogólne badanie moczu. Substancje w moczu to informacja na temat tego, co złego dzieje się w naszym organizmie. Odczyn zasadowy, obecność białka, występowanie bakterii, drożdzy, pasożytów mogą świadczyć o uszkodzeniu nerek lub kamicy nerkowej.
  • Antygen gruczołu krokowego (PSA). Nawet jeśli nie odczuwasz dolegliwości, powinieneś wykonać to badanie. PSA to marker nowotworowy gruczołu krokowego, który pozwala wykryć go na dość wczesnym etapie. Jeśli zależy ci na dokładnej diagnozie, wybierz się do urologa, który zbada gruczoł krokowy per rectum. Można wówczas wykryć nowotwory gruczołu krokowego i jelita grubego.
  • Poziom testosteronu. Określenie poziomu testosteronu może być pomocne w wyjaśnieniu przyczyn problemów związanych z erekcją i obniżonym libido. Zmniejszone stężenie hormonu może świadczyć o uszkodzeniu jąder, które jest spowodowane urazem mechanicznym, obecnością wirusa lub nadmiernym spożyciem alkoholu. Zbyt wysoki poziom hormonu to natomiast podejrzenie rozwoju guza jądra lub nadnerczy lub nowotworu prostaty.

W wielu placówkach dostępne są pakiety badań specjalistycznych przeznaczonych dla mężczyzn po czterdziestce. Aby przegląd był kompletny powinien zawierać także analizę genetyczną, która pozwala na wykrycie ryzyka wystąpienia wielu chorób. Jeśli okaże się, że dotknęła Cię już choroba można natychmiast wprowadzić odpowiednie leczenie, które pokona chorobę na wczesnym etapie – badanie genetyczne pozwoli na szybkie dobranie odpowiednich leków, bez tracenia czasu na eksperymenty i próby dobrania najodpowiedniejszego preparatu. Dzisiaj Twoje geny pozwolą ocenić, które leki zadziałają u Ciebie, a które Ci tylko zaszkodzą.

Dieta to podstawa!

Jeśli chcesz czuć się zdrowo i jednocześnie zachować dobry wygląd, musisz pamiętać o dostarczeniu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Wielu mężczyzn po 40 roku życia godzi się na swój “piwny brzuszek”. Pamiętaj, że nie jest on ani zdrowy, ani atrakcyjny, dlatego spróbuj się go pozbyć zanim będzie za późno.

Zadbaj o właściwe żywienie, odpowiednią podaż kalorii i różnorodność posiłków. Skąd czerpać wiedzę na temat optymalnej diety? Nie ma jednego rozwiązania, które pasowałoby dla każdego. Najlepszym sposobem jest dopasowanie diety do indywidualnego profilu genetycznego i metabolicznego. Wówczas rezultaty są gwarantowane. Przestrzegaj także kilku prostych zasad:

  1. Unikaj przetworzonego jedzenia, chemicznych dodatków i konserwantów.
  2. Unikaj nadmiernego spożywania cukrów prostych.
  3. Ogranicz spożywanie soli, której nadmierna ilość powoduje podwyższenie ciśnienia.
  4. Zwróć uwagę na wielkość porcji, z wiekiem zapotrzebowanie kaloryczne spada i zmniejsza się tempo przemiany metabolizmu.
  5. Jednocześnie zaburzeniu ulega proces wchłaniania, więc zmniejszanie porcji może prowadzić do niedożywienia – skorzystaj z pomocy specjalisty.
  6. Pamiętaj o błonniku, zapewnia on prawidłową pracę jelit i chroni żołądek.
  7. Przyczyną zaburzeń związanych z trawieniem jest osłabiona flora bakteryjna. Zadbaj o odpowiednią ilość prebiotyków w diecie lub wspomóż się dodatkowymi suplementami.
  8. Pij dużo wody! Odpowiednie nawodnienie usprawnia pracę przewodu pokarmowego i pomaga zredukować obrzęk związany w nadmiernym gromadzeniem się wody.

Wybierz plan dla siebie!

Dietetycy i lekarze zalecają unikać tłuszczów, jeść pięć posiłków dziennie, biegać, uczęszczać na siłownię. Jeśli stosujesz się do tych zaleceń, a twoja waga stoi w miejscu, to znak, że brakuje Ci odpowiedniej personalizacji. Nie wszystko jest dobre dla wszystkich, każdy z nas powinien poznać indywidualne predyspozycje i dopasować program odchudzania do własnego organizmu. Jedni chudną szybciej, drudzy wolniej, jednym pomaga ograniczenie węglowodanów, innym odrzucenie tłuszczów. Co jest najlepsze dla Ciebie? Sprawdź to! Wszystkie różnice mają źródło w kodzie genetycznym. W dzisiejszych czasach, dzięki specjalistycznej diagnostyce możesz określić co dokładnie sprzyja Twojemu organizmowi, a dzięki temu uda Ci się ułożyć plan szyty na miarę. Dowiesz się jak zaplanować jadłospis, jaką aktywność fizyczną wybrać, ile kalorii spożywać, jaki powinien być stosunek białkowo-tłuszczowo-węglowodanowy. Musisz też wiedzieć jakie suplementy są dla Ciebie niezbędne i w jakich ilościach.

Odzyskaj męskość!

Mężczyźni po 40 roku życia bardzo często skarżą się na obniżenie libido i problemy z erekcją. Często zamiast walczyć z problemem zwyczajnie poddają się, pogrążają się w depresji i obniżonym poczuciu własnej wartości. Myślisz o niebieskich tabletkach? Pamiętaj, że “leczą” one tylko chwilowo, przykry objaw bardziej złożonej dolegliwości.

Jednak nie poddawaj się – to efekt – cena życia w rozwiniętej cywilizacji. Odpowiednie postępowanie lecznicze przywróci sprawność seksualną i pozwoli na ponowny powrót erekcji.

  • Naucz się zarządzać stresem! Nadmierny poziom stresu skutecznie zmniejsza ochotę na seks. Warto spróbować sprawdzonych technik relaksacyjnych, uprawiaj sport, który pomaga wyładować negatywne emocje lub skorzystaj ze specjalistycznej terapii redukcji stresu.
  • Zadbaj o właściwy poziom witaminy D! Jest ona naturalnie syntezowana w organizmie podczas kontaktu ze światłem słonecznym. Jej odpowiednia ilość sprzyja produkcji testosteronu, który odpowiada za zachowania płciowe u mężczyzn, jednak utrzymanie jej właściwego poziomu w Twoim wieku wcale nie jest proste.
  • Unikaj leków! Firmy farmaceutyczne wykorzystują niewiedzę i desperację wielu mężczyzn i wmawiają, że jedynie silne leki takie jak Viagra mogą skutecznie przywrócić erekcję. Nic bardziej mylnego! Ten lek uzależnia, więc coraz ciężej będzie osiągnąć wzwód w naturalny sposób. Coraz częściej mówi się także o wielu działaniach niepożądanych takich jak: obrzęk i podrażnienie prącia, zniszczenie ciał jamistych, zaburzenie widzenia, nudności, wymioty. Spróbuj naturalnych terapii jakie oferuje dzisiaj medycyna funkcjonalna.
  • Regularnie uprawiaj sport, ale nie przesadzaj! Chcesz mieć więcej energii, poprawić krążenie, zredukować poziom stresu, a jednocześnie pozbyć się problemów związanych z erekcją? Zacznij ćwiczyć! Regularne treningi wzmacniają układ sercowo naczyniowy i prowadzą do podwyższenia poziomu testosteronu. Jakość erekcji jest uzależniona od odpowiedniego ukrwienia członka, dlatego jak znaczący wpływ ma prawidłowy przepływ krwi.

Potraktuj przekroczenie czterdziestki jako początek nowego etapu. Gdy odpowiednio o siebie zadbasz nawet nie zauważysz, że czterdzieści lat już minęło. Przygotuj się na drugie tyle…..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *