Brak energii? Doładuj baterie naturalnie! | VIMED

Brak energii? Doładuj baterie naturalnie!

Wybierasz się na narty? A może zapisałaś się już na siłownię, aby popracować nad idealną sylwetką na wiosnę? Stosujesz dietę i ćwiczysz, ale nie masz energii? Wprowadziłeś pozytywne zmiany w sposobie żywienia, a jednak wciąż czujesz się zmęczony? Być może sam niechcący sobie szkodzisz!

Po pierwsze: odkwaś swój organizm!

Plagą XXI wieku jest zakwaszenie organizmu –­ smutny skutek spożywania ogromnej ilości białka, od którego zaczyna się wiele groźnych chorób. Niestety, dieta sportowców zazwyczaj obfituje w produkty mające charakter silnie kwasowy – biały ryż, mięso (nawet chude!), nabiał. Pod pretekstem pokrycia zapotrzebowania na białko osoby ćwiczące maksymalnie zakwaszają organizm, przyczyniając się do obniżania jego wydolności. Powstaje wtedy kwasica, czyli stan, w którym dochodzi do przesunięcia pH krwi w kierunku kwaśnym, w wyniku np. nagromadzenia we krwi nadmiernych ilości substancji o charakterze kwaśnym.

[framed_box bgColor=”#EAFFCC”]Aby zregenerować układy buforowe organizmu niezbędne jest dostarczanie odpowiedniej ilości substancji zasadowych. Umożliwi to osiąganie lepszych wyników.

[/framed_box]

Wzbogać swoją dietę w:

Produkty lekko alkalizujące

  • napoje: woda destylowana;
  • owoce: limonka, cytryna, grejpfrut, kokos, wiśnia;
  • warzywa: brukselka, groszek, szparagi, karczochy, żywokost lekarski, kalafior, cukinia, rabarbar, por, rzeżucha, szczypior, kalarepa;
  • warzywa korzeniowe: brukiew, chrzan, rzepa, marchew;
  • ziarna (świeże): komosa ryżowa, kasza gryczana, pszenica, orkisz;
  • fasole i rośliny strączkowe (świeże): soczewica, mąka sojowa, tofu;
  • orzechy: migdały;
  • ziarna (pestki): sezam, kmin rzymski, koper włoski (fenkuł), kminek;
  • mleko i przetwory mleczne: mleko kozie;
  • tłuszcze (tłoczone na zimno): oliwa z oliwek, olej z ogórecznika, olej kokosowy, olej z awokado, olej lniany, olej z wiesiołka, lipidy morskie, olej z wątroby dorsza;
  • dodatki i przyprawy: zioła, większość przypraw;
  • substancje słodzące: stewia, cykoria.

Produkty średnio alkalizujące

  • warzywa: pomidor, awokado, fasolka szparagowa, szczaw, szpinak, czosnek, seler naciowy, kapusta, sałata, papryka słodka, brokuły, endywia, rukola, liście gorczycy;
  • warzywa korzeniowe: burak, rzodkiewka, imbir;
  • fasole i rośliny strączkowe (świeże): fasola biała;
  • dodatki i przyprawy: czerwona papryka ostra, pieprz cayenne, czosnek, imbir, cebula.

Produkty bardzo alkalizujące

  • napoje: woda zasadowa;
  • warzywa: trawy, kiełki, mniszek lekarski, ogórek, warzywa morskie, zielony kalafior, jarmuż, natka pietruszki;
  • fasole i rośliny strączkowe (świeże): orzechy sojowe, lecytyna sojowa;
  • ziarna (pestki): dynia;
  • mleko i przetwory mleczne: mleko ludzkie;
  • dodatki i przyprawy: sól morska, sól celtycka.

Po drugie: dotleń się hiperbarycznie!

[framed_box bgColor=”#EAFFCC”]Ogromnie ważną kwestią jest również odpowiednie dotlenienie organizmu. Człowiek ćwiczący w klimatyzowanej, pełnej ludzi sali nie dostarcza do mięśni odpowiedniej ilości tlenu. Niedotlenienie mięśni zmniejsza ich wydolność i prowadzi do wzrostu wytwarzania kwasu mlekowego.

[/framed_box]

Powstawanie kwasu mlekowego w mięśniach to efekt procesu spalania glukozy, odpowiadającego za dostarczenie energii pożytkowanej na ruch. Jeśli do mięśni dostaje się wystarczająca ilość tlenu, spalanie glukozy jest kompletne, a jednym z jego produktów przejściowych powstających staje się kwas mlekowy, przekształcany natychmiast w kwas cytrynowy, spalany dalej do CO2 i wody w procesie zwanym cyklem kwasu cytrynowego. Przy deficycie tlenu kwas mlekowy nie może być przekształcany w kwas cytrynowy i zaczyna się odkładać w tkance mięśniowej, powodując znaczny dyskomfort i zmniejszenie wydolności organizmu. Niedotleniona komórka nie pobiera z krwi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W kwaśnym środowisku, pełnym toksyn, nie ma szans na przetrwanie w formie komórki tlenowej, więc się przekształca w beztlenową – rakową.

Na szczęście mamy wpływ na cały proces! Idealną formą dotlenienia organizmu są zabiegi w komorze hiperbarycznej, czyli specjalnej tubie, w której zwiększa się ciśnienie, a przez maseczkę podawany jest czysty tlen. Tlen pod zwiększonym ciśnieniem dociera do komórki 100 razy szybciej niż ten z powietrza, prowokując ją do ponownego przekształcenia w komórkę tlenową – zdrową. Dotlenione mięśnie nie produkują tak dużej ilości kwasu mlekowego. Warto też wiedzieć, że zabiegi w komorze zwiększają ośmiokrotnie krążenie komórek macierzystych organizmu, potężnie zwiększając siły regeneracyjne po treningu czy urazach.

[framed_box bgColor=”#EAFFCC”]Pamiętaj! Tlen + odpowiednia dieta = zadbany organizm i skuteczne zapobieganie ogromnej ilości chorób przewlekłych.

[/framed_box]